Nahajate se:
Odlok o proračunu Občine Šentrupert za leto 2023
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O) in 71. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/2018 in Uradno glasilo e-občina št. 28/20), je Občinski svet Občine Šentrupert, na 5. redni seji dne, 19. 4. 2023, sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ŠENTRUPERT ZA LETO 2023
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Šentrupert za leto 2023 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v eurih | |||
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 4.260.856,91 | |
TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 3.770.620,91 | ||
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 2.880.703,00 | |
700 | davki na dohodek in dobiček | 2.336.518,00 | |
703 | davki na premoženje | 463.975,00 | |
704 | domači davki na blago in storitve | 78.710,00 | |
706 | drugi davki in prispevki | 1.500,00 | |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 889.917,91 | |
710 | udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 399.717,91 | |
711 | takse in pristojbine | 20.000,00 | |
712 | globe in druge denarne kazni | 70.200,00 | |
713 | prihodki od prodaje blaga in storitev | 80.000,00 | |
714 | drugi nedavčni prihodki | 320.000,00 | |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 0,00 | |
720 | prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 0,00 | |
721 | prihodki od prodaje zalog | 0,00 | |
722 | prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja | 0,00 | |
73 | PREJETE DONACIJE (730+731) | 1.000,00 | |
730 | prejete donacije iz domačih virov | 1.000,00 | |
731 | prejete donacije iz tujine | 0,00 | |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI (740) | 489.236,00 | |
740 | transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 449.236,00 | |
741 | prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev EU in iz drugih držav | 40.000,00 | |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 3.069.892,39 | |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 1.300.615,09 | |
400 | plače in drugi izdatki zaposlenim | 260.000,00 | |
401 | prispevki delodajalcev za socialno varnost | 44.795,00 | |
402 | izdatki za blago in storitve | 874.836,09 | |
403 | plačila domačih obresti | 77.984,00 | |
409 | rezerve | 43.000,00 | |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 1.207.132,00 | |
410 | subvencije | 13.400,00 | |
411 | transferi posameznikom in gospodinjstvom | 748.643,00 | |
412 | transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 37.460,00 | |
413 | drugi tekoči domači transferi | 407.629,00 | |
414 | tekoči transferi v tujino | 0 | |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 499.836,10 | |
420 | nakup in gradnja osnovnih sredstev | 499.836,10 | |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) | 62.309,20 | |
431 | investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso PU | 41.659,20 | |
432 | investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 20.650,00 | |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | 1.190.964,52 | |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |||
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV (750+751+752) | 0,00 | |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0,00 | |
750 | prejeta vračila danih posojil | 0,00 | |
751 | prodaja kapitalskih deležev | 0,00 | |
752 | kupnine iz naslova privatizacije | 0,00 | |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) | 0,00 | |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 | |
440 | dana posojila | 0,00 | |
441 | povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0,00 | |
442 | poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0,00 | |
443 | povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | 0,00 | |
VI. | PREJETA - DANA POSOJILA IN SPREM. KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0,00 | |
C. RAČUN FINANCIRANJA | |||
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 0,00 | |
50 | ZADOLŽEVANJE | 0,00 | |
500 | domače zadolževanje | 0,00 | |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 1.137.985,00 | |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 1.137.985,00 | |
550 | odplačila domačega dolga | 1.137.985,00 | |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | 52.979,52 | |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | -1.137.985,00 | |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | -1.190.964,52 | |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12. PRETEKLEGA LETA | 14.946,11 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte (varianta: ter podkonte), določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
3. člen
(izvrševanje proračuna)
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - podkonta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe in med podprogrami v okviru glavnih programov odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Prerazporeditve so v posebnem delu proračuna mogoče (npr. v okviru enega proračunskega uporabnika (PU), enega področja proračunske porabe (PPP) med proračunskimi postavkami (PP) tega področja oziroma podkonti in sicer v višini do 50% vrednosti sprejetega plana na postavki. Vrednostno prerazporeditve na postavki ne smejo presegati 50.000 EUR, pri tem pa mora proračun ostati uravnotežen. Temu ustrezno se prilagodi tudi plan na nivoju podkontov.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za obdobje januar - junij in konec leta z zaključnim računom, poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2023 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Omejitve ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora do 31. januarja tekočega leta oziroma v 30 dneh po uveljavitvi rebalansa proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
8. člen
(proračunski skladi)
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
- podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2023 oblikuje v višini 35.000,00 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 35.000,00 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
(odpis dolgov)
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2023 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi ne vnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati in sicer največ do skupne višine 1.000,00 eurov.
V primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika proračuna občine ne presega dveh eurov, se v poslovnih knjigah občine razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Občina se v letu 2023 lahko zadolži do višine 10% načrtovanih prihodkov sprejetega proračuna.
11. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna,in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna,in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko v letu 2023 zadolžijo na podlagi soglasja Občinskega sveta in predpisov, ki urejajo zadolževanje javnih zavodov in javnih podjetij.
12. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2023 zadolži do višine 10% načrtovanih prihodkov sprejetega proračuna.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2024)
13. člen
(začasno financiranje v letu 2024)
V obdobju začasnega financiranja Občine Šentrupert v letu 2024, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e - občine).
Številka: 410-0005/2022
Datum: 19.04.2023
Datum: 19.04.2023
Občina Šentrupert
Tomaž Ramovš, župan
Tomaž Ramovš, župan
Predpisi, na katere predpis vpliva
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o proračunu Občine Šentrupert za leto 2023 – Rebalans I (Uradno glasilo e-občina, št. 40/2023)
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Objavljeno v:
Uradno glasilo e-občina, št. 40/2023 (01.12.2023)
Datum sprejetja: 27.11.2023
Začetek veljavnosti: 02.12.2023
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Proračun občine
-
Odlok o proračunu Občine Šentrupert za leto 2023 (Uradno glasilo e-občina, št. 16/2023)
Status: VeljavnoOrgan: Občinski svetObjavljeno v: Uradno glasilo e-občina, št. 16/2023 (12.05.2023)Datum sprejetja: 19.04.2023Začetek veljavnosti: 13.05.2023Tip objave: OdlokVsebina: Proračun občine