Nahajate se:
Odlok o proračunu Občine Šentrupert za leto 2020
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 14. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/18) je Občinski Svet občine Šentrupert na 3. izredni seji, dne 13.01.2020, sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ŠENTRUPERT ZA LETO 2020
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Šentrupert za leto 2020 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)(1) Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Namen porabe proračuna je opredeljen s proračunskimi postavkami.
(2) Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov je določen v naslednjih zneskih:
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih porabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
(5) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)(1) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
(2) Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
(3) Župan je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti in izdajo odredb za plačilo v breme proračunskih sredstev.
(4) Župan lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz tretjega odstavka tega člena na podžupana, direktorja občinske uprave ali druge javne uslužbence občinske uprave. 4. člen
(prerazporejanje pravic porabe)(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.(2) Na predlog župana lahko občinski svet neomejeno odloča o prerazporeditvah pravic porabe v okviru posebnega dela proračuna.
(3) Občinski svet lahko na predlog župana odloča o odpiranju novih proračunskih postavk v skladu s programsko klasifikacijo v okviru veljavnega posebnega dela proračuna.
(4) Župan je pooblaščen, da v skladu z Zakonom o Javnih Financah in tem odlokom neomejeno razporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
(5) O prerazporejenih sredstvih župan pisno poroča občinskemu svetu najmanj dvakrat letno; ob pripravi poročila o polletnem izvrševanju proračuna in ob zaključnem računu.
(6) Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto in poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
(7) Znotraj proračunske postavke lahko proračunski uporabnik prerazporeja sredstva med posameznimi konti samostojno in brez omejitev.
5. člen
(začasno zadržanje izvrševanja proračuna)Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan uvede ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja proračuna v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah.
6. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
(3) Če so namenski prihodki v proračun vplačani v nižjem obsegu, kot je izkazano v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo do višine dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih namenskih prihodkov.
(4) Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v tekočem letu, se prenesejo v proračun za naslednje leto in se porabijo za namene oziroma za projekte, za katere so opredeljena.
7. člen
(proračunski sklad)(1) Proračunski sklad je podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
(2) Proračunska rezerva se v letu 2020 oblikuje v višini 30.100,00 EUR.
(3) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 30.100,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
8. člen
(splošna proračunska rezervacija)(1) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se izkaže, da niso zagotovljen sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati.
(2) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča, na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, župan.
(3) Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
9. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(3) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(4) Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide z najemodajalca na najemnika in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
(5) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
10. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)(1) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(2) Župan lahko na predlog neposrednega uporabnika samostojno spreminja vrednost projektov iz načrta razvojnih programov največ do 20% izhodiščne vrednosti projekta. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20% izhodiščne vrednosti projektov.
(3) Župan lahko v načrt razvojnih programov uvrsti nove projekte, za katere je investicijska dokumentacija potrjena.
(4) Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
11. člen
(uporaba Zakona o izvrševanju proračunov RS)
Za vse, kar ni posebej urejeno z Odlokom o proračunu občine Šentrupert za leto 2019, se neposredno uporabljajo določbe veljavnega Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA TER FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
12. člen
(odpis dolgov)(1) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2020 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 100,00 EUR.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
(obseg zadolževanja občine)(1) Župan je pooblaščen, da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
(2) Vsi neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo na zahtevo župana prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotovitev likvidnosti oziroma izvrševanje proračuna.
(3) Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2020 lahko zadolži do višine 250.000 EUR. Od tega je na podlagi 10. člena ZFO-1C (Uradni list RS, št. 71/17, 21/18) v letu 2020 predvidena zadolžitev občine v proračunu države do višine 68.622 EUR, ki se ne všteva v obseg zadolževanja občine.
14. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2020 zadolži do višine 2.000.000 EUR.
15. člen
(obseg zadolževanja posrednih uporabnikov občinskega proračuna in poroštva občine)(1) Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina ter pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko zadolžujejo v soglasju in pod pogoji, ki jih določa odlok o ustanovitvi in občinski svet in če imajo te osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz ne proračunskih virov. Izdana soglasja se ne vštevajo v obseg zadolževanja občine.
(2) Občina za obveznosti iz naslova zadolževanja posrednih proračunskih uporabnikov, javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je, ter pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, v letu 2020 ne bo izdajala poroštev.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
(začasno financiranje v letu 2020)V obdobju začasnega financiranja Občine Šentrupert v letu 2020, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen
(uveljavitev odloka)Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Prilogi iz 2. člena tega odloka se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
Številka: 032-0001/2020
Šentrupert, 13.01.2020OBČINA ŠENTRUPERT
Andrej Martin Kostelec, župan
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ŠENTRUPERT ZA LETO 2020
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Šentrupert za leto 2020 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)(1) Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Namen porabe proračuna je opredeljen s proračunskimi postavkami.
(2) Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov je določen v naslednjih zneskih:
A.BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
Skupina/Podskupina kontov/Konto | |
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 4.667.193,11 EUR |
TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 3.728.157,02 EUR |
70 DAVČNI PRIHODKI | 2.312.037,02 EUR |
700 Davki na dohodek in dobiček | 1.822.706,34 EUR |
703 Davki na premoženje | 406.517,68 EUR |
704 Domači davki na blago in storitve | 82.813,00 EUR |
706 Drugi davki in prispevki | 0,00 EUR |
71 NEDAVČNI PRIHODKI | 1.416.120,00 EUR |
710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 1.286.820,00 EUR |
711 Takse in pristojbine | 3.100,00 EUR |
712 Globe in druge denarne kazni | 29.200,00 EUR |
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 12.000,00 EUR |
714 Drugi nedavčni prihodki | 85.000,00 EUR |
72 KAPITALSKI PRIHODKI | 136.500,00 EUR |
722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih osnovnih sredstev | 136.500,00 EUR |
74 TRANSFERNI PRIHODKI | 802.536,09 EUR |
740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 802.536,09 EUR |
741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev EU | 0,00 EUR |
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 3.290.449,10 EUR |
40 TEKOČI ODHODKI | 978.364,36 EUR |
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 215.633,76 EUR |
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 34.209,66 EUR |
402 Izdatki za blago in storitve | 686.420,94 EUR |
403 Plačila domačih obresti | 10.000,00 EUR |
409 Rezerve | 32.100,00 EUR |
41 TEKOČI TRANSFERI | 988.054,00 EUR |
410 Subvencije | 6.984,73 EUR |
411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 675.968,81 EUR |
412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 28.999.57 EUR |
413 Drugi tekoči domači transferi | 276.101,27 EUR |
42 INVESTICIJSKI ODHODKI | 1.242.470,36 EUR |
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 1.242.470,36 EUR |
43 INVESTICIJSKI TRANSFERI | 81.560,00 EUR |
431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 29.475,00 EUR |
432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 52.085,00 EUR |
I. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) | 1.376.744,01 EUR |
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) | |
III/I. PRIMARNI PRESEŽEK (I.-7102)-(II.-403 – 404) | 1.386744,01 EUR |
(PRIMANJKLJAJ) | |
III/2. TEKOČI PRESEŽEK (70 + 71) – (40+41) | 1.761.738,28 EUR |
(PRIMANJKLJAJ) | |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
Skupina/Podskupina kontov/Konto | |
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSIH DELEŽEV (750-751-752) | |
75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | |
750 Prejeta vračila danih posojil | |
751 Prodaja kapitalskih deležev | |
752 Kupnine iz naslova privatizacije | |
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+443) | |
44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
440 Dana posojila | |
441 Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | |
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | |
443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | |
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | |
C.RAČUN FINANCIRANJA | |
Skupina/Podskupina kontov/Konto | |
VII. ZADOLŽEVANJE (500) | 68.622,00 EUR |
50 ZADOLŽEVANJE | 68.622,00 EUR |
500 Domače zadolževanje | 68.622,00 EUR |
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) | 1.443.690,00 EUR |
55 ODPLAČILA DOLGA | 1.443.690,00 EUR |
550 Odplačila domačega dolga | 1.443.690,00 EUR |
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE ) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | 1.676,01 EUR |
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | -1.375.068,00 EUR |
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | -1.376.744,01 EUR |
XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12 PRETEKLEGA LETA | 790,12 EUR |
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih porabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
(5) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)(1) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
(2) Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
(3) Župan je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti in izdajo odredb za plačilo v breme proračunskih sredstev.
(4) Župan lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz tretjega odstavka tega člena na podžupana, direktorja občinske uprave ali druge javne uslužbence občinske uprave. 4. člen
(prerazporejanje pravic porabe)(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.(2) Na predlog župana lahko občinski svet neomejeno odloča o prerazporeditvah pravic porabe v okviru posebnega dela proračuna.
(3) Občinski svet lahko na predlog župana odloča o odpiranju novih proračunskih postavk v skladu s programsko klasifikacijo v okviru veljavnega posebnega dela proračuna.
(4) Župan je pooblaščen, da v skladu z Zakonom o Javnih Financah in tem odlokom neomejeno razporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru posameznega področja proračunske porabe.
(5) O prerazporejenih sredstvih župan pisno poroča občinskemu svetu najmanj dvakrat letno; ob pripravi poročila o polletnem izvrševanju proračuna in ob zaključnem računu.
(6) Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto in poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
(7) Znotraj proračunske postavke lahko proračunski uporabnik prerazporeja sredstva med posameznimi konti samostojno in brez omejitev.
5. člen
(začasno zadržanje izvrševanja proračuna)Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan uvede ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja proračuna v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah.
6. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
- prihodki požarne takse,
- prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in drugih javnih skladov za investicije,
- prihodki od komunalnega prispevka,
- prihodki od turistične takse,
- drugi namenski prihodki, ki jih s sklepom določi občinski svet.
(3) Če so namenski prihodki v proračun vplačani v nižjem obsegu, kot je izkazano v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo do višine dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih namenskih prihodkov.
(4) Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v tekočem letu, se prenesejo v proračun za naslednje leto in se porabijo za namene oziroma za projekte, za katere so opredeljena.
7. člen
(proračunski sklad)(1) Proračunski sklad je podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
(2) Proračunska rezerva se v letu 2020 oblikuje v višini 30.100,00 EUR.
(3) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 30.100,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
8. člen
(splošna proračunska rezervacija)(1) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se izkaže, da niso zagotovljen sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati.
(2) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča, na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave, župan.
(3) Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
9. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(3) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(4) Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide z najemodajalca na najemnika in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
(5) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
10. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)(1) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(2) Župan lahko na predlog neposrednega uporabnika samostojno spreminja vrednost projektov iz načrta razvojnih programov največ do 20% izhodiščne vrednosti projekta. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20% izhodiščne vrednosti projektov.
(3) Župan lahko v načrt razvojnih programov uvrsti nove projekte, za katere je investicijska dokumentacija potrjena.
(4) Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
11. člen
(uporaba Zakona o izvrševanju proračunov RS)
Za vse, kar ni posebej urejeno z Odlokom o proračunu občine Šentrupert za leto 2019, se neposredno uporabljajo določbe veljavnega Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA TER FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
12. člen
(odpis dolgov)(1) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2020 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 100,00 EUR.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
(obseg zadolževanja občine)(1) Župan je pooblaščen, da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
(2) Vsi neposredni in posredni uporabniki proračuna morajo na zahtevo župana prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotovitev likvidnosti oziroma izvrševanje proračuna.
(3) Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2020 lahko zadolži do višine 250.000 EUR. Od tega je na podlagi 10. člena ZFO-1C (Uradni list RS, št. 71/17, 21/18) v letu 2020 predvidena zadolžitev občine v proračunu države do višine 68.622 EUR, ki se ne všteva v obseg zadolževanja občine.
14. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2020 zadolži do višine 2.000.000 EUR.
15. člen
(obseg zadolževanja posrednih uporabnikov občinskega proračuna in poroštva občine)(1) Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina ter pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko zadolžujejo v soglasju in pod pogoji, ki jih določa odlok o ustanovitvi in občinski svet in če imajo te osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz ne proračunskih virov. Izdana soglasja se ne vštevajo v obseg zadolževanja občine.
(2) Občina za obveznosti iz naslova zadolževanja posrednih proračunskih uporabnikov, javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je, ter pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, v letu 2020 ne bo izdajala poroštev.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
(začasno financiranje v letu 2020)V obdobju začasnega financiranja Občine Šentrupert v letu 2020, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen
(uveljavitev odloka)Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Prilogi iz 2. člena tega odloka se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
Številka: 032-0001/2020
Šentrupert, 13.01.2020OBČINA ŠENTRUPERT
Andrej Martin Kostelec, župan
Predpisi, na katere predpis vpliva
Odlok o rebalansu proračuna Občine Šentrupert za leto 2020 (Uradno glasilo e-občina, št. 22/2020)
Status: Veljavno
Organ: Občinski svet
Objavljeno v:
Uradno glasilo e-občina, št. 22/2020 (09.10.2020)
Datum sprejetja: 30.09.2020
Začetek veljavnosti: 10.10.2020
Tip objave: Odlok
Vsebina:
Proračun občine
-
Odlok o proračunu Občine Šentrupert za leto 2020 (Uradno glasilo e-občina, št. 2/2020)
Status: VeljavnoOrgan: Občinski svetObjavljeno v: Uradno glasilo e-občina, št. 2/2020 (17.01.2020)Datum sprejetja: 13.01.2020Začetek veljavnosti: 18.01.2020Tip objave: OdlokVsebina: Proračun občine