Prepoved oziroma omejitev shodov je sledila cilju zagotavljanja javnega zdravja
Vlada Republike Slovenije je sprejela Odgovor na razširitev pobude v postopku ocene ustavnosti tretjega odstavka 5. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 27/21, 30/21, 35/21 in 40/21), tretjega odstavka 5. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 27/21, 30/21 in 35/21), drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 147/20 in 151/20), drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 155/20, 159/20 in 163/20), drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 181/20), drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 182/20), drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 186/20 in 192/20) in drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 193/20, 196/20, 204/20, 2/21, 5/21, 9/21, 12/21, 15/21, 20/21 in 25/21) ter glede predloga za začasno zadržanje in ga pošlje Ustavnemu sodišču Republike Slovenije.
Vlada je odlok, s katerim je prepovedala zbiranje več kot deset ljudi ter omejila zbiranje ljudi na organiziranih javnih prireditvah in javnih shodih, sprejela na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih. Odlok predstavlja konkretizacijo omejitev, ki jih je na podlagi tretjega odstavka 42. člena Ustave že določil ta zakon in sledi legitimnemu cilju zagotavljanja javnega zdravja.
Vlada zavrača navedbe pobudnikov, da je omejitev shodov na deset udeležencev arbitrarna in da ne temelji na stvarnih in razumno utemeljenih razlogih. Odlok je bil sprejet v skladu z dognanji epidemiološke in infektološke stroke glede na dejavnike tveganja za možnost prenosa bolezni v zaprtih prostorih in na prostem ter v skladu z Načrtom sproščanja ukrepov za zajezitev epidemije nalezljive bolezni COVID-19. Ukrepi so bili skupaj z ostalimi ukrepi iz drugih odlokov vlade sprejeti z namenom preprečevanja in omejevanja stikov med prebivalstvom. Ti so po mnenju zdravstvene stroke med najučinkovitejšimi za preprečevanje širjenja nalezljive bolezni COVID-19. Prav tako odlok sledi predlogu Strokovne svetovalne skupine ministra za zdravje za zajezitev in obvladovanje COVID-19.
Vlada je sledila tudi izhodiščem iz 27. in 28. točke sklepa Ustavnega sodišča, saj je možnost zbiranja na organiziranih shodih uredila na smiselno enak način, kot velja pri zbiranjih za namen verskega udejstvovanja, ter ob upoštevanju epidemioloških in varnostnih podatkov določila največje število udeležencev organiziranega shoda, število udeležencev na površino (zaprtega ali odprtega) prostora, medosebno razdaljo in nošenje zaščitnih mask v zaprtih prostorih. Pri določanju pogojev za zbiranja je upoštevala mnenje stroke, da je tam, kjer so ljudje zbrani v velikih skupinah na manjših površinah, ob tem pa še nezaščiteni z maskami, tveganje za prenos virusa večje.
Vlada meni, da so zatrjevane neskladnosti z ustavo neutemeljene in da je ravnala v skladu z načelom pravne države, na podlagi nujnih razlogov in po načelu sorazmernosti uvedenih ukrepov. Predlog za začasno zadržanje ni utemeljen.
Vir: Ministrstvo za notranje zadeve