Vprašanja in odgovori: Karantena za tuje delavce pred nastopom službe
Odlok o odrejanju in izvajanju ukrepov, povezanih s preprečevanjem širjenja COVID-19, na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije, objavljen v Uradnem listu RS, št. 50/2020 dne 11.4.2020, v 7. členu, med drugim, določa: Osebam, ki vstopajo v Republiko Slovenijo, minister, pristojen za zdravje, zaradi morebitne okužbe z virusom SARS-CoV-2 (COVID-19), v skladu z drugim odstavkom 19. člena Zakona o nalezljivih boleznih (Uradni list RS, št. 33/06 – uradno prečiščeno besedilo in 49/20 – ZIUZEOP) odredi karanteno za obdobje sedmih dni. Osebi se zadnji dan obdobja, za katerega ji je bila odrejena karantena, odvzame bris za testiranje na okužbo SARS-CoV-2 (COVID-19), kar je v pristojnosti NIJZ.
1. Kdo skrbi za varovanje teh delavcev med karanteno? Navedeni Odlok določa, da je varovanje delavcev v pristojnosti delodajalca, torej za delavce iz tujine, ki jim je odrejena karantena na naslovu, ki je naveden v potrdilu delodajalca, s katerim se oseba izkaže ob vstopu v Republiko Slovenijo in ki ji ga delodajalec posreduje pred prestopom državne meje.
2. Kako jim dostaviti hrano (zaščitno opremo)? Delodajalec mora zagotoviti ustrezne pogoje prestajanja karantene, ki so določeni v odločbi o karanteni ter tudi prehrano in varovanje v času odrejene karantene.
3. Odvzem brisa po končani karanteni? Odvzem brisa je v pristojnosti NIJZ.
4. Evidenca? Za potrebe priprave odločbe o karanteni osebam iz prvega odstavka 7. člena Odloka policija tem osebam ob vstopu v Republiko Slovenijo odvzame podatke (ime in priimek, rojstni datum, stalni ali začasni naslov, kjer bo posameznik v Republiki Sloveniji nastanjen) in jim da informacije Nacionalnega inštituta za javno zdravje o karanteni in postopku odreditve karantene.