Nahajate se:
Letni program športa v občini Šentrupert za leto 2025 (LPŠ)
Na podlagi 13. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20, 3/22 – ZDeb in 37/24 – ZMat-B), predloga Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji za obdobje 2024 – 2033 in 14. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/18 in Uradno glasilo e-občina, št. 28/20), je Občinski svet Občine Šentrupert na 19. redni seji, dne 19. 3. 2025 sprejel
LETNI PROGRAM ŠPORTA V OBČINI ŠENTRUPERT ZA LETO 2025 (LPŠ)
1. Uvod
Šport je pomembna dejavnost družbe, izraz njene dinamike in del splošne kulture, ki bogati kakovost življenja posameznika. S športom se lahko ukvarjamo neorganizirano, lahko pa se združujemo v društvih in drugih športnih organizacijah.
Zakon o športu določa, da lokalna skupnost uresničuje javni interes v športu z zagotavljanjem sredstev za izvedbo letnega programa športa na lokalni ravni, načrtovanjem, gradnjo in vzdrževanjem lokalno pomembnih športnih objektov in površin za šport v naravi v lasti lokalne skupnosti ter s spodbujanjem in zagotavljanjem pogojev za opravljanje in razvoj športnih dejavnosti.
Šport je dosegel stopnjo razvoja, ki zahteva domišljen sistem urejanja strokovnih, organizacijskih in upravljalnih nalog lokalnih skupnosti in države. Občina v svoj letni program športa (v nadaljevanju: LPŠ) umesti tiste vsebine iz nacionalnega programa, ki so pomembni za lokalno skupnost in se pri tem upoštevata tradicija in posebnost športa v lokalni skupnosti.
Letni program določa programe na področju športa, ki se sofinancirajo v tekočem letu in obseg javnih sredstev, ki se zagotavljajo v proračunu lokalne skupnosti, z upoštevanjem prednostnih nalog v predlogu Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji za obdobje 2024 – 2033.
2. Pravne podlage
Pravne podlage in usmeritve za celotno področje športa so v predlogu Nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji za obdobje 2024 – 2033, Zakonu o športu in Odloku o sofinanciranju letnega programa športa v občini Šentrupert, ki določajo okvir javnega interesa in njegov način uresničevanja.
3. Cilji in naloge
Cilj LPŠ je ustvarjanje in zagotavljanje pogojev, da občani in občanke preko izvajalcev LPŠ v občini lahko uresničujejo delovanje v športu, ki je interesno in prostovoljno. Občina bo naloge uresničevala z javnim razpisom za izbor in sofinanciranje izvajalcev LPŠ v tekočem letu.
4. Obseg sredstev
Občina Šentrupert z Odlokom o proračunu Občine Šentrupert za leto 2025 (Uradno glasilo e-občina, št. 50/24) zagotavlja proračunska sredstva za izvajanje LPŠ za naslednja področja športa:
4.1. Sofinanciranje športnih programov
p.p. | Naziv programa | EUR |
18042 | Razvojne in strokovne naloge v športu – Usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu | 300,00 |
18046 | Prostočasna športa vzgoja otrok in mladine | 1.500,00 |
18049 | Športna rekreacija | 2.500,00 |
18050 | Šport invalidov | 200,00 |
18051 | Organiziranost v športu – delovanje športnih organizacij | 500,00 |
18052 | Športne prireditve | 3.000,00 |
SKUPAJ | 8.000,00 |
4.2. Financiranje drugih športnih dejavnosti
p.p. | Naziv programa | EUR |
19013 | Igrišče pri OŠ – rekonstrukcija in adaptacija | 400.000,00 |
SKUPAJ | 400.000,00 |
5. Športni programi – sofinanciranje na podlagi javnega razpisa
I. Razvojne dejavnosti v športu – Usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov v športu
Strokovno delo v športu predstavlja delo na področju športnih programov in obsega načrtovanje, organiziranje, izvajanje, spremljanje in vrednotenje procesa športne vadbe. Kakovostni strokovni kadri v športu so ključ razvoja in uspešnosti. Programi izobraževanja (univerzitetni in visokošolski) so v domeni izobraževalnega sistema, medtem ko programe usposabljanja in izpopolnjevanja izvajajo v NPŠZ po veljavnih programih usposabljanja in/ali izpopolnjevanja, ki so verificirani pri strokovnem svetu RS za šport in/ali pri strokovnih organih NPŠZ (ločeno za programe usposabljanja in izpopolnjevanja). Usposabljanje razumemo kot programe, kjer se različno izobraženi kadri usposobijo na področju posameznih športnih panog, kar jim omogoča delo v športu. Programi izpopolnjevanja so krajši programi za kadre, ki so že izobraženi in usposobljeni za delo v športu, si pa želijo ali pa z vidika zahtev morajo nadgraditi svoje znanje.
Športna društva in njihova združenja imajo pod enakimi pogoji prednost pri sofinanciranju. Pri merilih se upoštevajo vsako posamezno prijavljeno izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje. Sredstva se razdelijo smiselno tako, da se vsakemu prijavljenemu najprej sofinancira (delež) enega prijavljenega programa izobraževanja oziroma usposabljanja. Posamezni prijavitelj lahko prijavi na usposabljanje in izpopolnjevanje največ pet oseb.
Upravičeni stroški udeležbe:
- kotizacije,
- potni stroški.
Upravičeni stroški organizacije in izvedbe:
- najem oziroma uporabnina prostora;
- nadomestilo za delo za predavatelje (npr. strošek za delo po pogodbi o delu, podjemna pogodba, študentsko delo) in nadomestilo v zvezi z delom za predavatelje (npr. potni stroški, dnevnice).
II. Prostočasna športna vzgoja otrok in mladine
Prostočasna športna vzgoja otrok in mladine (ŠVOM) predstavlja širok spekter športnih dejavnosti za populacijo od predšolskega do vključno srednješolskega obdobja. Vrednotijo se organizirane oblike športne vadbe netekmovalnega značaja za otroke in mladino, ki nadgrajujejo šolsko športno vzgojo, so vzgojno naravnani in niso del uradnih tekmovalnih sistemov NPŠZ.
Upravičeni stroški programa so strokovni kader, športni objekti in materialni stroški.
a) Promocijski športni programi
Med promocijske športne programe prištevamo: Mali sonček (MS), Ciciban planinec (CP), Zlati sonček (ZS), Naučimo se plavati (NSP), Krpan (KRP) in Mladi planinec (MP). Če se programi izvajajo v okviru obveznega procesa kurikuluma in so financirani s strani MIZŠ v celoti ali na kakršenkoli drugačen način, niso predmet sofinanciranja po LPŠ.
b) Celoletni športni programi
Celoletni športni programi ŠVOM potekajo čez celo leto, ločeno za otroke (predšolske in šolske), ter mladino. Raznolikost izvajalcev omogoča kakovostno ponudbo, ob enakih pogojih pa LPŠ omogoča prednost športnim društvom.
III. Športna rekreacija
Športna rekreacija občanov do 65 let predstavlja smiselno nadaljevanje obvezne in prostočasne športne vzgoje otrok in mladine, obštudijske dejavnosti in tekmovalnega športa. Športna rekreacija je zbir raznovrstnih športnih dejavnosti odraslih vseh starosti (nad 18 let) in družin s ciljem aktivne in koristne izrabe človekovega prostega časa (druženje, zabava), ohranjanje zdravja in dobrega počutja ter udeležbe na rekreativnih tekmovanjih.
Posameznemu izvajalcu se sofinancirajo največ trije programi oz. več, če tako presodi strokovna komisija zaradi širšega javnega interesa.
Celoletni programi športne rekreacije potekajo do 80 ur letno ter predstavljajo najširšo in najpestrejšo izbiro organizirane športne vadbe netekmovalnega značaja.
Upravičeni stroški programa so strokovni kader, športni objekti in materialni stroški.
IV. Šport invalidov
Šport invalidov v svojih pojavnih oblikah predstavlja pomembne psihosocialne (rehabilitacija, vključenost v družbo) kot tudi športne (športna rekreacija, tekmovanja, paraolimpijski športi) učinke.
Osnovni cilj je invalidom omogočiti enakovredno sodelovanje pri prostočasnih športnih dejavnostih. Celoletni športni programi potekajo najmanj 60 ur letno.
Upravičeni stroški programa so strokovni kader, športni objekti, materialni stroški in tekmovalni stroški.
V. Organiziranost v športu – delovanje športnih organizacij
Področje obsega delovanje društev na lokalni ravni, kar zaradi ohranjanja osnovne organizacijske infrastrukture športa predstavlja javni interes, zato je pomemben segment LPŠ. Delovanje športnih društev je pomemben segment športa, zato je v javnem interesu, da se z LPŠ zagotavljajo sredstva za njihovo delovanje.
Sofinancira se delovanje športnih društev, ki so na javnem razpisu izbrana kot izvajalec vsaj enega športnega programa.
Upravičeni stroški delovanja so: obratovalni stroški (elektrika, ogrevanje, komunalne storitve, internet), stroški uporabe prostorov, pisarniški material, strokovna literatura, bančne in računovodske storitve, članarine v drugih organizacijah. Društva morajo ob prijavi predložiti letni načrt dela za tekoče leto.
Merila določajo trije (3) različni kriteriji za vrednotenje delovanja društva:
- leta neprekinjenega delovanja društva,
- število članov društva s plačano članarino,
- število pri NPŠZ registriranih tekmovalcev društva,
- dodatne točke društva prejmejo za kategorizirane športnike.
VI. Športne prireditve
Športne prireditve so organizirana športna srečanja in tekmovanja. Med druge športne prireditve prištevamo tekmovanja na državnem nivoju, množične športne prireditve in druge športne prireditve lokalnega pomena, ki upoštevajo trajnostne kriterije in so usmerjene k povečanju števila športno dejavnega prebivalstva.
Športne prireditve so osrednji dogodek organizacijske kulture športa z vplivom na promocijo okolja, kjer potekajo, imajo velik vpliv na razvoj turizma ter gospodarstva in pomen za razvoj in negovanje športne kulture. Udeležba na uradnih tekmah v okviru tekmovanj NPŠZ (državna prvenstva, ligaška in pokalna tekmovanja) ni predmet vrednotenja in sofinanciranja po teh merilih.
Sofinancirajo se stroški športnih prireditev, ki se odvijajo v občini Šentrupert, razen pri prireditvah, ki jih zaradi narave tekmovanj ni možno organizirati v občini, oziroma prostorski pogoji v občini Šentrupert ne dopuščajo organizacije takšnega nivoja tekmovanja (državno tekmovanje). Organizacija večdnevne prireditve (liga, krogi) z enim namenom se šteje za eno športno prireditev. Posameznemu prijavitelju se sofinancirajo največ tri prijavljene prireditve, ki prejmejo največ točk. Prijavitelj na javni razpis mora biti organizator prireditve. Prireditev ne sme biti financirana iz drugih občinskih virov. Sofinancirajo se materialni stroški, in sicer: najemnina objekta, kjer poteka prireditev, promocijski material, sodniški stroški, pokali, medalje, priznanja ter pogostitve do največ 20 % odobrenih upravičenih stroškov.
6. Sofinanciranje drugih športnih področij
I. Igrišče pri OŠ – rekonstrukcija in adaptacija
Občina Šentrupert namerava prenoviti šolsko športno igrišče pri Osnovni šoli dr. Pavla Lunačka Šentrupert, ki je dotrajano. Projektna dokumentacija za rekonstrukcijo oz. adaptacijo športnega igrišča je že pripravljena z namenom, da se bo občina javila na javni razpis ministrstva ali Fundacije za šport. V primeru, da bo prijava uspešna in bo občina pridobila dodatna sredstva, bo rekonstrukcijo izvedla.
7. Način porabe sredstev
Na osnovi sprejetega Letnega programa športa v občini Šentrupert za leto 2025 in Odloka o sofinanciranju letnega programa športa v občini Šentrupert (Uradno glasilo e-občina, št. 22/22 in 47/24) bo Občina Šentrupert objavila javni razpis za sofinanciranje programov športa navedenih pod tč. 5.
Če se po vrednotenju prijavljenih programov ugotovi, da na posameznem programu ostajajo sredstva, lahko župan le-ta razporedi na drugo področje.
Podrobnosti bodo navedene z javnim razpisom in sklenjeno pogodbo z izbranimi prejemniki sredstev.
8. Veljavnost LPŠ
Letni program športa v občini Šentrupert za leto 2025 začne veljati, ko ga sprejme Občinski svet Občine Šentrupert.
Številka: 671-0001/2025-3
Datum: 19. 02. 2025
Datum: 19. 02. 2025
Občina Šentrupert
Tomaž Ramovš, župan
Tomaž Ramovš, župan