Nahajate se:
Odlok o proračunu Občine Šentrupert za leto 2024
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) in 71. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/2018 in Uradno glasilo e-občina št. 28/20) je Občinski svet Občine Šentrupert na 11. redni seji, dne 20. 12. 2023 sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ŠENTRUPERT ZA LETO 2024
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Šentrupert za leto 2024 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni pod kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
v EUR
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |||
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 4.160.551 | |
TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 3.408.645 | ||
70 | DAVČNI PRIHODKI | 2.991.575 | |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 2.418.713 | |
703 | Davki na premoženje | 478.452 | |
704 | Domači davki na blago in storitve | 84.910 | |
706 | Drugi davki in prispevki | 500 | |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 417.070 | |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 153.670 | |
711 | Takse in pristojbine | 10.000 | |
712 | Globe in druge denarne kazni | 32.200 | |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 1.200 | |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 220.000 | |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 272.000 | |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja | 272.000 | |
73 | PREJETE DONACIJE | 8.200,00 | |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 8.200,00 | |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 471.706 | |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 442.706 | |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev EU in iz drugih držav | 29.000 | |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) | 3.795.993 | |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 1.373.700 | |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 233.500 | |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 37.780 | |
402 | Izdatki za blago in storitve | 974.436 | |
403 | Plačila domačih obresti | 77.984 | |
409 | Rezerve | 50.000 | |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 1.333.578 | |
410 | Subvencije | 13.400,00 | |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 879.115 | |
412 | Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 36.330 | |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 404.733 | |
414 | Tekoči transferi v tujino | 0 | |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 984.755 | |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 984.755 | |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) | 103.960 | |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 74.500 | |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 29.460 | |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | 364.558 | |
III/1. | PRIMARNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) ( I.-7102)-(II-403-404) | 440.042 | |
III/2. | TEKOČI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (70+71)-(40+41) | 701.367 | |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |||
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV (750+751+752) | 0 | |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 | |
750 | Prejeta vračila danih posojil | 0 | |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 | |
C. RAČUN FINANCIRANJA | |||
VII. | ZADOLŽEVANJE (500 +501) | 0 | |
50 | ZADOLŽEVANJE | 0 | |
500 | Domače zadolževanje | 0 | |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550+551) | 367.985 | |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 367.985 | |
550 | Odplačila domačega dolga | 367.985 | |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | -3.427 | |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | -367.985 | |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.- IX.) | -364.558 | |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12. PRETEKLEGA LETA | 50.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šentrupert.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
3. člen
(izvrševanje proračuna)
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske proračunske postavke - podkonta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun za leto izvrševanja.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe in med podprogrami v okviru glavnih programov odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu).
Prerazporeditve so v posebnem delu proračuna mogoče v okviru enega proračunskega uporabnika (PU), enega področja proračunske porabe (PPP) med proračunskimi postavkami (PP) tega področja oziroma podkonti. Glede na vrednostne prerazporeditve na postavki mora proračun ostati uravnotežen. Temu ustrezno se prilagodi tudi plan na nivoju podkontov.
Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom proračuna poroča občinskemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe sredstev in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun za leto 2024.
6. člen
(odpiranje novih proračunskih postavk in kontov)
(odpiranje novih proračunskih postavk in kontov)
Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP in 149/22), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije (42. člen ZJF), če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov podkonto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
7. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Omejitve iz prvega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih proračunskih postavk slovenske udeležbe.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
8. člen
(spremljanje in spreminjanje projektov v načrtu razvojnih programov)
(spremljanje in spreminjanje projektov v načrtu razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in 410.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so nove uvrstitve projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
O spremembi projekta v NRP v letu izvrševanja proračuna v mejah, ki jih omogočajo prerazporeditve, odloča župan.
Sprememba projekta v NRP brez rebalansa proračuna do 20% izhodiščne vrednosti projekta je dovoljena na način, da o tem na seji odloča občinski svet, župan pa mora imeti na podlagi pooblastila za prerazporejanje pravic porabe zadostno pravico, da zagotovi sredstva na proračunski postavki.
O spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan.
Spremembe vrednosti projektov v NRP, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s prerazporeditvami župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
Občinski svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni NRP in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov. O spremembah vrednosti projektov v kasnejših letih odloča Občinski svet s sklepom.
9. člen
(proračunski skladi)
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
- podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF;
10. člen
(proračunska rezerva)
(proračunska rezerva)
Na podlagi 49. člena ZJF se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF in drugega odstavka tega člena, odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Občina bo v letu 2024 izločila v proračunsko rezervo dodatna sredstva v višini 40.000 eurov.
11. člen
(splošna proračunska rezervacija)
(splošna proračunska rezervacija)
Na podlagi 42. člena ZJF se v proračunu del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
12. člen
(odpis dolgov)
12. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2024 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 1.000,00 eurov. Posameznemu dolžniku odpiše dolg največ do skupne višine 1.000,00 eurov, nad to vrednostjo pa o tem odloča Občinski svet.
V primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika proračuna občine ne presega dveh eurov, se v poslovnih knjigah občine razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
Kot dolgovi po četrtem odstavku 77. člena ZJF se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
13. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
13. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2024 lahko zadolži do višine 10% načrtovanih prihodkov sprejetega proračuna. Občinski svet pooblasti župana, da se v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov, lahko odloči za kratkoročno zadolžitev.
14. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se lahko v letu 2024 zadolžijo na podlagi soglasja Občinskega sveta in predpisov, ki urejajo zadolževanje javnih zavodov in javnih podjetij.
15. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2024 zadolži do višine 10% načrtovanih prihodkov sprejetega proračuna.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
(začasno financiranje v letu 2025)
16. člen
(začasno financiranje v letu 2025)
V obdobju začasnega financiranja Občine Šentrupert v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
17. člen
(uveljavitev odloka)
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e-občine.
Številka: 410-0003/2023-7
Datum: 20.12.2023
Datum: 20.12.2023
Občina Šentrupert
Tomaž Ramovš, župan
Tomaž Ramovš, župan