Nahajate se:
Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za obvoznico Šentrupert, JV odsek
Na podlagi 119. člena Zakona o urejanju prostora - ZUreP-2 (Uradni list RS, št. 61/17) in 14. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/2018) in 92. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Šentrupert (Uradno glasilo e-občina, št. 4/2018) je Občinski svet Občine Šentrupert na 28. redni seji, dne 22. 6. 2022, sprejel
ODLOK O OBČINSKEM PODROBNEM PROSTORSKEM NAČRTU ZA OBVOZNICO ŠENTRUPERT, JV ODSEK
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) S tem odlokom se ob upoštevanju usmeritev iz Občinskega prostorskega načrta Občine Šentrupert sprejme Občinski podrobni prostorski načrt za obvoznico Šentrupert za JV odsek (v nadaljevanju: OPPN), ki ga je izdelal Urbi d.o.o., Oblikovanje prostora, Ljubljana, v letih 2019 - 2022, št. projekta 1929.
(2) OPPN je prostorski izvedbeni akt, s katerim se podrobneje načrtuje prostorska ureditev v območju enot urejanja prostora: ŠEN-29 PC, ŠEN-26 PC, ŠEN-89 IG, OP-01 in OP-03 ter določa pogoje za graditev in poseganje v prostor.
(3) Evidenčna številka prostorskega akta je ID 1454.
2. člen
(vsebina odloka)
OPPN določa:
I. SPLOŠNE DOLOČBE
II. OPIS PROSTORSKE UREDITVE
III. UMESTITEV NAČRTOVANE UREDITVE V PROSTOR
IV. NAČRT PARCELACIJE
V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV TER POGOJEV GLEDE PRIKLJUČEVANJA OBJEKTOV NA GOSPODARSKO JAVNO INFRASTRUKTURO IN GRAJENO JAVNO DOBRO
VI. REŠITVE IN UKREPI ZA VARSTVO OKOLJA, OHRANJANJE NARAVE IN TRAJNOSTNO RABO NARAVNIH DOBRIN
VII. REŠITVE IN UKREPI ZA OBRAMBO, VARSTVO PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI TER VARSTVO PRED POŽAROM
VIII. ETAPNOST IZVEDBE PROSTORSKE UREDITVE
IX. DOPUSTNA ODSTOPANJA OD NAČRTOVANIH REŠITEV
X. KONČNE DOLOČBE
3. člen
(sestavni deli OPPN)
OPPN vsebuje:
(1) Besedilni del: odlok o OPPN
(2) Grafični del:
Karta 1.0.......... Izsek iz kartografskega dela Občinskega prostorskega načrta Občine Šentrupert s prikazom lege OPPN M 1:2.000
Karta 2.0.......... Območje OPPN z obstoječim parcelnim stanjem M 1:1.000
Karta 3.0...........Vplivi in povezave M 1:2.000
Karta 4.0...........Zazidalna situacija s karakterističnimi prerezi M 1:1000 in 1:200
Karta 5.0...........Načrt priključkov na GJI in infrastrukturna ureditev M 1:1.000
Karta 6.0...........Ureditve za varovanje okolja, naravnih virov in ohranjanja narave, ureditve za obrambo, varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami ter varstvo pred požarom M 1:1.000
Karta 7.0...........Načrt parcelacije in zakoličbe M 1:1.000
(3) Priloge
31 izvleček iz OPN Občine Šentrupert
32 izhodišča
33 prikaz stanja prostora
34 strokovne podlage
35 smernice in mnenja
36 obrazložitev in utemeljitev prostorskega akta
37 povzetek za javnost
38 okoljsko poročilo
II. OPIS PROSTORSKE UREDITVE
4. člen
(1) Z OPPN se načrtuje obvoznica Šentruperta za JV odsek v dolžini pribl. 220 m. Predmet urejanja je določitev trase, značilnih profilov in nivelet obvoznice, priključkov lokalnih cest in spremljajočih infrastrukturnih ureditev.
5. člen
(območje urejanja)
(1) Območje urejanja z OPPN sega na enote urejanja prostora (ali na dele teh enot): ŠEN-29 PC, ŠEN-26 PC, ŠEN-89 IG in OP-01.
(2) Območje urejanja z OPPN meri približno 5.404 m2.
(3) Območje urejanja z OPPN obsega zemljišča s parc. št.: 137/12, 144/2, 144/8, 144/9, 151/1, 151/2, 151/3, 155/2, 156, 159, 164/2, 165, 183, 185, 3975/4, vse k.o. 1399-Šentrupert.
III. UMESTITEV NAČRTOVANE UREDITVE V PROSTOR
3.1 VPLIVI IN POVEZAVE S SOSEDNJIMI OBMOČJI
6. člen
(povezave)
(1) Obvoznica Šentruperta je načrtovana z namenom prometne razbremenitve vaškega jedra in trga pred cerkvijo. Celotno severno obvoznico Šentruperta sestavljajo odsek ceste pod Farovškim hribom, most preko potoka Bistrica, JV odsek in SV odsek do lokalne ceste Šentrupert-Draga-Dole pri proizvodnji Plasta.
(2) JV odsek obvoznice se na južni strani navezuje na most preko Bistrice in že izvedeno lokalno cesto pod Farovškim hribom, na severni strani pa se priključuje na lokalno cesto Šentrupert-Hrastno-Hom (LC 425312).
(3) Na južni strani se načrtovana obvoznica navezuje na projekt mostu: "Rekonstrukcija mostu preko potoka Bistrica v Šentrupertu" (št. projekta P-2012/26, februar 2013, GPI d.o.o, Novo Mesto in jan. 2021, MOZAIK, Ivan Avguštin s. p.). Projektne rešitve mostu (prečni profil, niveleta) so izhodišče in pogoj za projektiranje nadaljevanja trase JV odseka obvoznice proti severu.
(4) Na jugovzhodni strani se načrtovana obvoznica navezuje na projekt "Rekonstrukcija javne poti JP 927702" (št. projekta 21_17, apr. 2021, Spino II d.o.o., Ljubljana). Projektne rešitve so izhodišče in pogoj za projektiranje.
(5) Na vzhodni strani obvoznice se uredi poljska pot za dostop do kmetijskih zemljišč.
(6) Povezave so prikazane na karti 3.0 - Vplivi in povezave.
3.2 ARHITEKTURNE, KRAJINSKE IN OBLIKOVALSKE REŠITVE PROSTORSKIH UREDITEV IN OBJEKTOV
7. člen
(funkcionalna zasnova)
(1) Območje urejanja obsega površine za izvedbo JV odseka obvoznice, ki predstavlja pribl. tretjino celotne trase načrtovane obvoznice Šentruperta.
(2) Načrtovani JV del obvoznice obsega naslednje značilne odseke (krake):
ODLOK O OBČINSKEM PODROBNEM PROSTORSKEM NAČRTU ZA OBVOZNICO ŠENTRUPERT, JV ODSEK
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) S tem odlokom se ob upoštevanju usmeritev iz Občinskega prostorskega načrta Občine Šentrupert sprejme Občinski podrobni prostorski načrt za obvoznico Šentrupert za JV odsek (v nadaljevanju: OPPN), ki ga je izdelal Urbi d.o.o., Oblikovanje prostora, Ljubljana, v letih 2019 - 2022, št. projekta 1929.
(2) OPPN je prostorski izvedbeni akt, s katerim se podrobneje načrtuje prostorska ureditev v območju enot urejanja prostora: ŠEN-29 PC, ŠEN-26 PC, ŠEN-89 IG, OP-01 in OP-03 ter določa pogoje za graditev in poseganje v prostor.
(3) Evidenčna številka prostorskega akta je ID 1454.
2. člen
(vsebina odloka)
OPPN določa:
I. SPLOŠNE DOLOČBE
II. OPIS PROSTORSKE UREDITVE
III. UMESTITEV NAČRTOVANE UREDITVE V PROSTOR
IV. NAČRT PARCELACIJE
V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV TER POGOJEV GLEDE PRIKLJUČEVANJA OBJEKTOV NA GOSPODARSKO JAVNO INFRASTRUKTURO IN GRAJENO JAVNO DOBRO
VI. REŠITVE IN UKREPI ZA VARSTVO OKOLJA, OHRANJANJE NARAVE IN TRAJNOSTNO RABO NARAVNIH DOBRIN
VII. REŠITVE IN UKREPI ZA OBRAMBO, VARSTVO PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI TER VARSTVO PRED POŽAROM
VIII. ETAPNOST IZVEDBE PROSTORSKE UREDITVE
IX. DOPUSTNA ODSTOPANJA OD NAČRTOVANIH REŠITEV
X. KONČNE DOLOČBE
3. člen
(sestavni deli OPPN)
OPPN vsebuje:
(1) Besedilni del: odlok o OPPN
(2) Grafični del:
Karta 1.0.......... Izsek iz kartografskega dela Občinskega prostorskega načrta Občine Šentrupert s prikazom lege OPPN M 1:2.000
Karta 2.0.......... Območje OPPN z obstoječim parcelnim stanjem M 1:1.000
Karta 3.0...........Vplivi in povezave M 1:2.000
Karta 4.0...........Zazidalna situacija s karakterističnimi prerezi M 1:1000 in 1:200
Karta 5.0...........Načrt priključkov na GJI in infrastrukturna ureditev M 1:1.000
Karta 6.0...........Ureditve za varovanje okolja, naravnih virov in ohranjanja narave, ureditve za obrambo, varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami ter varstvo pred požarom M 1:1.000
Karta 7.0...........Načrt parcelacije in zakoličbe M 1:1.000
(3) Priloge
31 izvleček iz OPN Občine Šentrupert
32 izhodišča
33 prikaz stanja prostora
34 strokovne podlage
35 smernice in mnenja
36 obrazložitev in utemeljitev prostorskega akta
37 povzetek za javnost
38 okoljsko poročilo
II. OPIS PROSTORSKE UREDITVE
4. člen
(1) Z OPPN se načrtuje obvoznica Šentruperta za JV odsek v dolžini pribl. 220 m. Predmet urejanja je določitev trase, značilnih profilov in nivelet obvoznice, priključkov lokalnih cest in spremljajočih infrastrukturnih ureditev.
5. člen
(območje urejanja)
(1) Območje urejanja z OPPN sega na enote urejanja prostora (ali na dele teh enot): ŠEN-29 PC, ŠEN-26 PC, ŠEN-89 IG in OP-01.
(2) Območje urejanja z OPPN meri približno 5.404 m2.
(3) Območje urejanja z OPPN obsega zemljišča s parc. št.: 137/12, 144/2, 144/8, 144/9, 151/1, 151/2, 151/3, 155/2, 156, 159, 164/2, 165, 183, 185, 3975/4, vse k.o. 1399-Šentrupert.
III. UMESTITEV NAČRTOVANE UREDITVE V PROSTOR
3.1 VPLIVI IN POVEZAVE S SOSEDNJIMI OBMOČJI
6. člen
(povezave)
(1) Obvoznica Šentruperta je načrtovana z namenom prometne razbremenitve vaškega jedra in trga pred cerkvijo. Celotno severno obvoznico Šentruperta sestavljajo odsek ceste pod Farovškim hribom, most preko potoka Bistrica, JV odsek in SV odsek do lokalne ceste Šentrupert-Draga-Dole pri proizvodnji Plasta.
(2) JV odsek obvoznice se na južni strani navezuje na most preko Bistrice in že izvedeno lokalno cesto pod Farovškim hribom, na severni strani pa se priključuje na lokalno cesto Šentrupert-Hrastno-Hom (LC 425312).
(3) Na južni strani se načrtovana obvoznica navezuje na projekt mostu: "Rekonstrukcija mostu preko potoka Bistrica v Šentrupertu" (št. projekta P-2012/26, februar 2013, GPI d.o.o, Novo Mesto in jan. 2021, MOZAIK, Ivan Avguštin s. p.). Projektne rešitve mostu (prečni profil, niveleta) so izhodišče in pogoj za projektiranje nadaljevanja trase JV odseka obvoznice proti severu.
(4) Na jugovzhodni strani se načrtovana obvoznica navezuje na projekt "Rekonstrukcija javne poti JP 927702" (št. projekta 21_17, apr. 2021, Spino II d.o.o., Ljubljana). Projektne rešitve so izhodišče in pogoj za projektiranje.
(5) Na vzhodni strani obvoznice se uredi poljska pot za dostop do kmetijskih zemljišč.
(6) Povezave so prikazane na karti 3.0 - Vplivi in povezave.
3.2 ARHITEKTURNE, KRAJINSKE IN OBLIKOVALSKE REŠITVE PROSTORSKIH UREDITEV IN OBJEKTOV
7. člen
(funkcionalna zasnova)
(1) Območje urejanja obsega površine za izvedbo JV odseka obvoznice, ki predstavlja pribl. tretjino celotne trase načrtovane obvoznice Šentruperta.
(2) Načrtovani JV del obvoznice obsega naslednje značilne odseke (krake):
- krak A - jugovzhodni odsek obvoznice,
- krak B - priključek na lokalno cesto Šentrupert-Hrastno-Hom LC 425312,
- krak C - priključek na lokalno cesto Šentrupert-Hrastno-Hom LC 425312,
- krak D - priključek na javno pot Šentrupert-Breg 34 JP 927706.
8. člen
(podrobnejša namenska raba prostora, dejavnosti in objekti)
(1) Na območju OPPN je z OPN Občine Šentrupert določena namenska raba prostora PC - površine cest. Gradnja obvoznice je v skladu z namensko rabo po OPN.
(2) Načrtovani objekti so: obvoznica, križišče, poljska pot, meteorna kanalizacija, objekti in ukrepi za zmanjšanje poplavne ogroženosti.
9. člen
(vrste gradenj)
(1) V območju OPPN je dopustna novogradnja obvoznice, poljske poti do kmetijskih zemljišč in infrastrukture ter izvedba ukrepov za zmanjšanje poplavne ogroženosti. Po izgradnji načrtovanih gradenj so dopustna še vzdrževalna dela, rekonstrukcije, odstranitve objektov.
(2) V območju OPPN so dopustne še naslednje gradnje ter postavitve enostavnih in nezahtevnih objektov:
- ograja,
- podporni zid,
- podzemni rezervoar za vodo do 100 m2,
- priključek na objekte gospodarske javne infrastrukture,
- pomožni komunalni objekt,
- drugi sorodni enostavni in nezahtevni objekti, povezani z obvoznico,
- objekti in ukrepi za zmanjšanje poplavne ogroženosti.
10. člen
(1) Trasa obvoznice na načrtovanem odseku poteka približno v smeri S - J. Na jugu se os nadaljuje iz mosta preko potoka Bistrica. Takoj za mostom se proti zahodu trasa naveže na javno pot - JP 927702. V nadaljevanju trasa poteka v S krivini do lokalne ceste - LC 425312, kjer je načrtovano štirikrako križišče. Lega načrtovane obvoznice je določena grafično na karti 04 - Zazidalna situacija z značilnimi prerezi.
(2) Značilni prečni profil odseka obvoznice obsega: bankina 0,75 m, vozišče 6,0 m, hodnik za pešce 1,60 m, bankina 0,50 m.
(3) Navezavo na načrtovani SV odsek obvoznice do lokalne ceste Šentrupert-Draga-Dole pri proizvodnji Plasta se obdela v projektnih rešitvah za ta odsek.
(4) Poljska pot se uredi ob vznožju nasipa obvoznice v širini 2,5 m na vzhodni strani obvoznice z dostopom na SV in JV delu obvoznice. IV. NAČRT PARCELACIJE
11. člen
(1) Dopustna je izvedba parcelacije za posamezne funkcionalne sklope površin ali objektov.
(2) Načrtovana parcelacija na grafičnem prikazu 07 se lahko spreminja v skladu s podrobnejšimi načrtovanimi ureditvami do meje OPPN.
V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV TER POGOJEV GLEDE PRIKLJUČEVANJA OBJEKTOV NA GOSPODARSKO JAVNO INFRASTRUKTURO IN GRAJENO JAVNO DOBRO12. člen
(1) Padavinske vode iz utrjenih površin se v območju križišča in pred mostom čez Bistrico odvaja preko lovilcev olj v ponikovalnico.
(2) Padavinske vode iz utrjenih površin se v območju trase obvoznice odvaja preko bankine na okoliški teren.
(3) Projektna rešitev odvajanja in čiščenja padavinskih vod mora biti usklajena z Uredbo o emisiji snovi pri odvajanju padavinske vode z javnih cest (ULRS, št. 47/05).
13. člen(vodovod)
Prestavitev obstoječega sekundarnega vodovoda PEHD d125 mm se izvede z ustrezno zaščito vodovodnih cevi.
14. člen(telekomunikacijsko omrežje)
Ob trasi obvoznice je predvidena izgradnja TK kabelske kanalizacije 2 x PVC 110 mm z navezavo na najbližji kabelski jašek na SZ vogalu parcele 3983/32, k.o. 1399-Šentrupert, ob obvoznici skozi obrtno cono.
VI. REŠITVE IN UKREPI ZA VARSTVO OKOLJA, OHRANJANJE NARAVE IN TRAJNOSTNO RABO NARAVNIH DOBRIN15. člen
(varstvo tal in voda)
(1) Varstvo tal pred onesnaženjem se izvaja v skladu z veljavnimi predpisi in pogoji tega odloka, določenimi v pogojih za komunalno urejanje.
(2) Rodovitno prst z območja gradnje se deponira za rekultivacijo in sanacijo zemljišča po gradnji. Deponijo se uredi tako, da se ohranja rodovitnost, količina prsti in, da je prst zaščitena pred onesnaženjem ter erozijo.
(3) Na odkopnih površinah se po zaključenih delih izvede proti erozijske ukrepe kot so zatravitev razgaljenih površin, odvodnjavanje padavinskih vod in sorodne ukrepe za preprečitev erozije.
(4) V projektni dokumentaciji je treba prikazati in opisati mesto deponije morebitnih viškov zemeljskega in gradbenega materiala. Viškov izkopanega materiala ni dovoljeno nekontrolirano odlagati na teren in z njim zasipavati struge ter poplavnega prostora.
(5) Začasne deponije morajo imeti urejen odtok padavinski voda, ne smejo ovirati odtoka vode in morajo biti zaščitene pred erozijo ter odplavljanjem materiala.16. člen
(varstvo pred hrupom)
(1) Na območjih urejanja so dopustni posegi, če hrup, ki ga povzročajo, ne preseže ravni hrupa, kot ga dopušča uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju.
(2) Za območje OPPN se določa III. stopnja varstva pred hrupom.
17. člen(varstvo kulturne dediščine)
Na območju domačije Šentrupert 81 (EŠD 29385) se ob obvoznici predvidi zasaditev (npr. tradicionalno sadno drevje) za zmanjšanje morebitnih negativnih vplivov obvoznice.
VII. REŠITVE IN UKREPI ZA OBRAMBO, VARSTVO PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI TER VARSTVO PRED POŽAROM18. člen
Z izvedbo obvoznice in priključkov se izboljšuje varstvo pred požarom, naravnimi in drugimi nesrečami.
19. člen(1) Za zmanjšanje poplavne ogroženosti na območju obvoznice je predvidena predhodna izvedba celovitih omilitvenih ukrepov (visokovodni zid, ureditev pretočnega profila, odvodni jarek, prepust, nova premostitev), ki so opredeljeni v HH študiji .
(2) Omilitveni ukrep – zid v dolžini 140 m na levi brežini Bistrice – mora biti načrtovan tako, da omogoča izvajanje gospodarske javne službe urejanja voda.
(3) V projektni dokumentaciji mora biti tekstualno in grafično obdelana ter v ustreznem merilu prikazana ureditev na obravnavanih parcelah na ustrezni geodetski kotirani in katastrski situaciji, iz katere bo razvidna dispozicija obstoječih in načrtovanih objektov, ureditev okolice, vsa obstoječa in načrtovana komunalna infrastruktura, protipoplavni ukrepi in odvodnjavanje padavinskih ter zalednih vod.
VIII. ETAPNOST IZVEDBE PROSTORSKE UREDITVE20. člen
(etapnost izvedbe)
Načrtovani odsek obvoznice se lahko gradi po etapah.
IX. DOPUSTNA ODSTOPANJA OD NAČRTOVANIH REŠITEV
21. člen
(dopustna odstopanja)
(1) Pri pripravi projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja so dopustna odstopanja od funkcionalnih, tehničnih in oblikovalskih rešitev, določenih s tem odlokom, če se pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju tehnoloških, prometnih, geoloških, hidroloških, geomehanskih in drugih razmer pridobijo tehnične rešitve, ki so primernejše s funkcionalnega, tehničnega, tehnološkega ali okoljevarstvenega vidika.
(2) Odstopanja od tehničnih rešitev iz prvega odstavka morajo biti usklajena z veljavnimi predpisi. Ne smejo poslabšati bivalnih in delovnih razmer na območju OPPN ali na sosednjih območjih ter ne smejo biti v nasprotju z javnimi koristmi. Z dopustnimi odstopanji mora soglašati tisti projektni mnenjedajalec, v katerega pristojnost posega odstopanje.
(3) Pri uresničevanju OPPN so dopustna odstopanja od načrtovanih dimenzij objektov znotraj območja meje OPPN. Prav tako so možna tudi odstopanja in spremembe pri izgradnji komunalne infrastrukture, če se ugotovijo bolj ekonomične rešitve in se s tem ne spremeni osnovna funkcija infrastrukture.
X. KONČNE DOLOČBE22. člen
(vpogled)
OPPN je stalno na vpogled na Občini Šentrupert.
23. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe.
24. člen
(veljavnost)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 3500-0013/2018-79
Datum: 23.06.2022
Občina Šentrupert
Andrej Martin Kostelec, župan