Pravilnik o sofinanciranju javnih kulturnih programov in kulturnih projektov s področja ljubiteljske dejavnosti v Občini Šentrupert
PRAVILNIK O SOFINANCIRANJU JAVNIH KULTURNIH PROGRAMOV IN KULTURNIH PROJEKTOV S PODROČJA LJUBITELJSKE DEJAVNOSTI V OBČINI ŠENTRUPERT
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Pravilnik o sofinanciranju javnih kulturnih programov in kulturnih projektov s področja ljubiteljske dejavnosti v Občini Šentrupert (v nadaljnjem besedilu: pravilnik) določa dejavnosti (vsebine) in upravičence za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov iz proračuna Občine Šentrupert (v nadaljnjem besedilu: programi in projekti), pogoje, ki jih morajo izpolnjevati programi in njihovi izvajalci, ter postopek, kriterije in merila za izbiro in vrednotenje teh programov in projektov.
2. člen
(uporaba izrazov)
V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in za ženske.
3. člen
(pomen izrazov)
(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo pomen, kot ga določa 2. člen Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (v nadaljnjem besedilu: ZUJIK).
(2) Javne kulturne dejavnosti po tem pravilniku so vse oblike dejavnosti izvajalcev s področja ljubiteljske kulture: glasbena (instrumentalna, vokalna), gledališka, folklorna, plesna, literarna, likovna, filmska, avdiovizualna ipd., ki jih v javnem interesu občina sofinancira za spodbujanje kulturne ustvarjalnosti in uresničevanje trajnega kulturnega razvoja.
(3) Javni kulturni program je kulturna dejavnost izvajalcev na področju ljubiteljske kulture, ki niso javni zavodi, je pa njihovo delovanje v javnem interesu do te mere, da ga občina financira na primerljiv način kot javne zavode. Javni kulturni program se izvaja v okviru kulturnih društev, po vsebini predstavlja zaključeno celoto in traja nepretrgoma najmanj devet mesecev v letu.
(4) Kulturni projekt je posamična aktivnost kulturnih izvajalcev (izdaja knjige, obnova kulturnega spomenika, koncert, gledališka predstava ipd), ki jo financira lokalna skupnost.
(5) Nepremična kulturna dediščina so nepremičnine vpisane v register nepremične kulturne dediščine pri zavodu za varstvo kulturne dediščine.
(6) Javna kulturna infrastruktura so nepremičnine in oprema za izvajanje kulturne dejavnosti, razglašeni za javno kulturno infrastrukturo s sklepom občinskega sveta.
(7) V primeru dvoma, ali je posamezna dejavnost, prijavljena za sofinanciranje iz občinskega proračuna, javna kulturna dejavnost po tem pravilniku, odloči župan občine po predhodnem mnenju strokovne komisije iz 12. člena tega pravilnika.
4. člen
(dejavnosti, ki se sofinancirajo in letni program)
(1) Iz proračuna Občine Šentrupert se po tem pravilniku v posameznem koledarskem letu sofinancira redna dejavnosti izvajalcev s področja ljubiteljske kulture, ki so izbrani na osnovi javnega razpisa, oz. tisti njihovi programi ali projekti, ki niso sofinancirani iz katerih koli drugih javnih sredstev.
(2) Strokovna služba za družbene dejavnosti občine predloži letni program kulture v sprejem občinskemu svetu občine po sprejemu proračuna za tekoče leto. Z letnim programom se določi programe in projekte, ki se sofinancirajo iz občinskih sredstev, obseg in vrsto dejavnosti ter potrebna sredstva za izvedbo programov in projektov. V letni program se uvrsti tista področja oziroma dejavnosti, ki so pomembna za občino.
5. člen
(upravičenci)
(1)Upravičenci za sofinanciranje programov in projektov iz proračuna Občine Šentrupert po tem pravilniku so:
- društva, zveze, skladi, zavodi in drugi subjekti, registrirani oz. ustanovljeni za izvajanje kulturne dejavnosti,
- posamezniki, vpisani v razvid samozaposlenih v kulturi pri ministrstvu za kulturo, s stalnim bivališčem v občini Šentrupert;
- javni zavodi s področja vzgoje in izobraževanja za obseg dejavnosti na področju kulture, ki ne sodi v osnovno dejavnost iz ustanovitvenega akta javnega zavoda,
- lastniki ali upravljavci nepremične kulturne dediščine, ki se nahaja na območju občine šentrupert in ima status kulturnega spomenika,
- lastniki ali upravljavci javne infrastrukture na področju kulture in objektov, ki se pretežno uporabljajo za kulturne dejavnosti.
(2) Subjekti, katerih program je že sofinanciran iz javnih sredstev in posledično niso upravičenci za sofinanciranje javnih kulturnih programov iz proračuna Občine Šentrupert po tem pravilniku, se lahko prijavijo za sofinanciranje kulturnih projektov, če ti niso del njihovega že sofinanciranega rednega programa dela.
6. člen
(pogoji)
(1)Upravičenci iz prejšnjega člena tega pravilnika morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
- da imajo sedež ali organizacijsko enoto v Občini Šentrupert in aktivno delujejo na območju te občine (izjemoma se lahko sofinancira tudi kulturne projekte izvajalca, ki nima sedeža v občini Šentrupert, če je kulturni projekt v javnem interesu občine Šentrupert, pri čemer morajo javne kulturne prireditve potekati v občini Šentrupert),
- da so v skladu z zakonodajo registrirani za izvajanje kulturnih dejavnosti najmanj eno leto pred objavo razpisa,
- da izkažejo nepridobitni značaj javnega kulturnega programa ali kulturnega projekta, s katerim kandidirajo za sofinanciranje iz javnih sredstev,
- da imajo urejeno evidenco o članstvu in ostalo dokumentacijo, kot to določa Zakon o društvih,
- da imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničitev načrtovanih dejavnosti,
- da redno dostavljajo poročila o realizaciji programov in projektov ter načrt aktivnosti za prihodnje leto in imajo na dan prijave poravnane vse zapadle obveznosti do Občine Šentrupert,
- druge pogoje, določene z vsakoletnim razpisom.
(2) Upravičeni stroški sofinanciranih projektov/programov so stroški, ki:
- so s projektom/programom neposredno povezani, so nujno potrebni za njegovo uspešno izvajanje in so v skladu s cilji projekta/programa;
- tekoči stroški poslovanja zaradi opravljanja osnovne dejavnosti prijavitelja, kadar je sofinanciran program;
- so opredeljeni v prijavi prijavitelja;
- dejansko nastanejo;
- so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja, z načeli dobrega finančnega poslovanja, zlasti cenovne primernosti in stroškovne učinkovitosti;
- nastanejo in so plačani v obdobju porabe sredstev;
- so izkazani v skladu z veljavnimi predpisi;
- morajo biti prepoznavni in preverljivi;
- niso in ne bodo financirani s strani drugih sofinancerjev projekta ali programa.
-
stroški dela oseb, ki izvajajo projekt/program;
- drugi stroški, ki so nujno potrebni za uspešno izvedbo projekta/programa.
7. člen
(1) Po tem pravilniku se upravičenim izvajalcem sofinancira kulturne programe in projekte, in sicer:
I. Javni kulturni programi:
Kulturna dejavnost na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti (glasbena, plesna, lutkovna, gledališka, literarna, likovna ipd.), ki se izvaja v okviru kulturnih društev.
II. Kulturni projekti:
- Investicije in investicijsko vzdrževanje objektov, ki so označeni kot javna infrastruktura na področju kulture ter objektov, ki se pretežno uporabljajo za kulturne dejavnosti.
- Varstvo kulturne dediščine (varovanje in ohranjanje kulturnih spomenikov državnega in lokalnega pomena), ki so povezani z umetniško ustvarjalnostjo ali zgodovinsko in kulturno dediščino kraja.
- Javne kulturne prireditve: sem spadajo kulturne prireditve na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti, ki kažejo širši javni interes.
- Založništvo (izdaja knjig idr.).
- Nakup opreme in osnovnih sredstev izvajalcev na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti za izvajanje rednih programov in kulturnih dejavnosti.
- Izobraževanje in usposabljanje članov društev, strokovnih kadrov, članov kulturnih društev za vodenje in izvedbo različnih kulturnih dejavnosti na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti.
(3)Višina sofinanciranja kulturnih programov in projektov je odvisna od razpoložljivih proračunskih sredstev za področje ljubiteljske kulturne dejavnosti. Izračun višine sofinanciranja se izvede na osnovi Kriterijev in meril za vrednotenje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov s področja ljubiteljske dejavnosti v občini Šentrupert.
(4) Merila se vrednotijo v točkah. Višina sofinanciranja programov in projektov oziroma sofinanciranja stroškov delovanja je odvisna od vsakoletnih razpoložljivih sredstev v občinskem proračunu za področje kulture.
(5) Projekti, ki jih sofinancirajo tudi druge občine, se sofinancirajo največ do deleža, ki odpade na občino Šentrupert, glede na število stalno prijavljenih prebivalcev po občinah, če z ostalimi financerji ni drugače dogovorjeno, pri čemer pa ne sme presegati deleža sofinanciranja, določenega s tem pravilnikom ali letnim programom.
(5) Ostanek nerazdeljenih sredstev posameznega področja se razdeli v enakovrednih deležih vsem prijavljenim programom in projektom, vendar največ do višine zaprošenih sredstev izvajalcev oziroma do deleža sofinanciranja, določenega s tem pravilnikom ali letnim programom. V primeru, da po takšni razdelitvi še vedno ostane določen del nerazdeljenih sredstev, se lahko postopek razdelitve sredstev po enakovrednih deležih ponavlja, dokler niso razdeljena vsa sredstva ali so vsi prijavitelji dosegli najvišjo dovoljeno višino sofinanciranja.
(6) Strokovna komisija lahko ostanek nerazdeljenih sredstev na posameznem področju prerazporedi tudi na drugo področje oziroma lahko razdeli manj sredstev od načrtovanih in ostanejo nerazdeljena.
II. POSTOPEK IZBIRE PROGRAMOV IN PROJEKTOV
8. člen
(uvedba postopka)
(1) Postopek izbire programov in projektov, ki se sofinancirajo iz proračuna Občine Šentrupert, se začne s sklepom o začetku postopka, ki ga sprejme župan.
(2) S sklepom župan imenuje tričlansko komisijo za odpiranje vlog, izmed javnih uslužbencev, zaposlenih v občinski upravi.
9. člen
(javni razpis)
(1)Javni razpis za izbiro programov in projektov s področja kulture, ki se sofinancirajo iz proračuna Občine Šentrupert (v nadaljnjem besedilu: razpis) mora biti objavljen na spletni strani Občine Šentrupert.
(2) Predlog besedila razpisa in razpisno dokumentacijo pripravi občinska uprava, objavi pa se vsako leto v 30-ih dneh po izdaji sklepa župana iz prvega odstavka 8. člena tega pravilnika.
(3) Besedilo objave razpisa mora vsebovati:
- področja programov oz. projektov, ki so predmet sofinanciranja,
- okvirno višino sredstev za predmet razpisa,
- pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci, njihovi programi ali projekti,
- navedbo meril za izbor in vrednotenje programov in projektov, ki se sofinancirajo,
- določitev obdobja za porabo sredstev,
- razpisni rok,
- vsebino vlog in način njihove dostave,
- navedbo oseb občinske uprave, pooblaščenih za dajanje informacij,
- informacije o razpisni dokumentaciji,
- predviden rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
(4) Strokovno-organizacijska in administrativno-tehnična opravila v zvezi z izvedbo postopka javnega razpisa vodi občinska uprava, ki opravi tudi vsebinski in finančni pregled vlog in pripravi predlog razdelitve sredstev in ga predloži strokovni komisiji za področje kulture v obravnavo.
(5) Z razpisom se lahko določi tudi druge elemente, ki jih morajo vsebovati vloge, če so potrebni za ustrezno izvedbo postopkov in sprejemanje odločitev v zvezi s predmetom razpisa.
(6) Rok za prijave na razpis je 30 dni od dneva objave.
(7) V kolikor niso vprašanja postopkov razpisa urejena z besedilom razpisa, se za vodenje razpisa smiselno uporablja določila členov 100.—120.a ZUJIK in Pravilnika o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa za izbiro kulturnih programov in kulturnih projektov (Uradni list RS, št. 43/2010 in 62/16).
10.člen
(1) Prijava na razpis mora vsebovati:
- podatke o prijavitelju,
- navedbo programov oziroma projektov, za katere prijavitelj kandidira,
- opis načrtovanih programov oziroma projektov,
- druge zahtevane podatke iz razpisne dokumentacije.
-
vsak program oz. projekt prijaviti na ločenem obrazcu,
- dokazila o izpolnjevanju pogojev vložiti v enem izvodu.
(3) Prijava mora biti dostavljena v roku in v skladu s pogoji, določenimi v razpisu.
(4) Predložena prijava mora biti v zapečatenem ovitku, ovitek pa mora biti označen z »ne odpiraj – vloga« z navedbo razpisa, na katerega se nanaša.
(5) Prijava, ki prispe po roku, se ne odpira in se zapečatena vrne vlagatelju.
11. člen
(odpiranje vlog)
(1) Odpiranje prejetih prijav za dodelitev sredstev vodi komisija za odpiranje vlog, ki jo imenuje župan in je sestavljena iz treh članov občinske uprave, izvede pa se v roku, ki je predviden v javnem razpisu.
(2) Komisija odpre vse vloge, prispele na razpis, istočasno (na isti dan), in sicer najkasneje v 5 dneh po razpisnem roku. Komisija za vsako vlogo posebej ugotovi, ali je pravočasna, ali jo je podala upravičena oseba, na predpisanih obrazcih in ali je popolna glede na razpisne pogoje. Svoje ugotovitve komisija zabeleži v zapisniku o odpiranju vlog.
(3) Za vloge, ki niso pravočasne, ali jih ni vložila upravičena oseba ali niso bile vložene na predpisanih obrazcih, je komisija dolžna to zabeležiti v zapisniku, vloge pa se s sklepom zavržejo.
(4)Če je posamezna vloga formalno nepopolna ali nejasna, občinska uprava pozove vlagatelja, da jo dopolni v 5 dneh. Če vlagatelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku ali če dopolnitev ni ustrezna in vloga tudi po dopolnitvi ni popolna, se vloga s sklepom zavrže.
(5) O odpiranju prijav se vodi zapisnik, ki vsebuje:
- naslov, prostor in čas odpiranja dospelih vlog,
- imena navzočih predstavnikov komisije za odpiranje,
- imena in nazivi prijaviteljev, navedenih po vrstnem redu odpiranja ter predmet prijave na razpis,
- ugotovitve o popolnosti prijave z navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili popolne prijave.
(6) Na odpiranju ugotavlja komisija za odpiranje vlog popolnost prijav glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in člana komisije.
12.člen
(strokovna komisija za področje kulture)
(1) S sklepom župan pred objavo javnega razpisa, na podlagi tega pravilnika, imenuje strokovno komisijo za področje kulture. Mandat komisije je vezan na mandat župana. Župan lahko člana komisije razreši pred iztekom mandata in imenuje novega člana.
(2) Komisija je sestavljena iz petih članov:
- predstavnik občinskega sveta občine,
- dva predstavnika s področja kulture, ki poznata ali soustvarjata kulturno dogajanje v občini, vendar nista zakonita zastopnika društva oziroma organizacije, ki je podala vlogo za pridobitev sredstev in
- dva javna uslužbenca, zaposlena v občinski upravi Občine Šentrupert.
(3) Naloga strokovne komisije je, da oceni popolne vloge na podlagi pogojev in meril tega pravilnika ter višino proračunskih sredstev in pripravi končni predlog prejemnikov sredstev.
(4) Končni predlog prejemnikov sredstev vsebuje: podatke o prejemniku sredstev, naslov programa oziroma projekta, navedenega v vlogi, strokovno oceno (število doseženih točk po ocenjevanju), predlog, kateri programi oziroma projekti se sofinancirajo in kateri naj se zavrnejo ter predlog o višini oziroma deležu sofinanciranja programa ali projekta.
(5) Predlog strokovne komisije lahko vsebuje tudi po prednostnem redu razvrščeno rezervno listo programov ali projektov ustreznih vlog, ki lahko postanejo predmet sofinanciranja v primeru sprostitev ali povečanja proračunskih sredstev oziroma na podlagi katere se lahko poveča obseg sofinanciranja že odobrenih programov ali projektov.
(6) Strokovna komisija pripravlja tudi predloge, mnenja in pobude za spremembo meril za vrednotenje kulturnih programov in projektov na področju ljubiteljske kulturne dejavnosti.
(7) Predsednik komisije je predstavnik občinske uprave, ki sklicuje in vodi seje.
13. člen
(odločba)
(1) Na osnovi končnega predloga komisije, direktor občinske uprave oziroma od njega pooblaščena oseba o vsaki vlogi, prispeli na razpis, izda posamično odločbo, s katero odloči o odobritvi in višini sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega programa oz. projekta.
(2) Zoper odločbo je v roku osem dni od vročitve odločbe možna pritožba na župana Občine Šentrupert. Predmet pritožbe ne morejo biti merila za vrednotenje programov in projektov. O vloženi pritožbi župan ravna po zakonu, ki ureje upravni postopek. Sklep župana je dokončen.
(3) Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji na razpis.
(4) Zoper sklep župana je mogoč upravni spor pri Upravnem sodišču Republike Slovenije.
14. člen
(objava rezultatov)
Rezultati razpisa se po dokončnosti odločb objavijo na spletni strani Občine Šentrupert, lahko pa tudi na drug krajevno običajen način.
15. člen
(pogodba)
(1) Na osnovi dokončne odločbe iz tega pravilnika, Občina Šentrupert pripravi pogodbo, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti med Občino in izvajalcem programa ali projekta, ki je bil izbran za sofinanciranje.
(2) Občina Šentrupert pogodbo pošlje izvajalcu in ga pozove k podpisu. V kolikor izvajalec ne vrne podpisane pogodbe v osmih (8) dneh od prejema, se šteje, da je odstopil od sofinanciranja programa ali projekta iz občinskega proračuna, da pogodba ni sklenjena in je Občina prosta vseh obveznosti, ki so zanjo izhajale iz odločbe.
(3) Rok za podpis pogodbe se iz utemeljenih razlogov lahko sporazumno podaljša ali skrajša s pisnim dogovorom strank pogodbe, vendar le v skladu z roki, ki jih urejajo predpisi o zaključku proračunskega leta.
16. člen
(sestavine pogodbe)
(1) Pogodba mora vsebovati podatke o:
- pogodbenih strankah (ime, naslov, zastopnik);
- predmetu, namenu in ciljih pogodbe, ki predstavljajo javni interes;
- kriterijih za spremljanje njihovega uresničevanja;
- trajanju pogodbe;
- obsegu, rokih in načinu zagotavljanja sredstev Občine Šentrupert;
- roku, do katerega lahko izvajalec črpa proračunska sredstva;
- obliki in vsebini zahtevka za izplačilo dodeljenih sredstev;
- obveznosti vmesnega in končnega poročanja o izvedbi programa ali projekta in o porabi dodeljenih sredstev;
- medsebojnem obveščanju in sodelovanju med pogodbenimi strankami;
- nadzoru in sankcijah v primeru neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti.
III. KRITERIJI IN MERILA ZA VREDNOTENJE PROGRAMOV IN PROJEKTOV
17. člen
(kriteriji in merila)
(znesek sofinanciranja)
(način sofinanciranja)
IV. NADZOR NAD IZVAJANJEM PROGRAMOV IN PORABO SREDSTEV
20. člen
(poročanje in nadzor)
21. člen
(objava in veljavnost pravilnika)
Številka: 610-0003/2022-8
Datum: 22.06.2022
Občina Šentrupert
Andrej Martin Kostelec, župan