Odlok o podelitvi koncesije za opravljanje lokalne gospodarske javne službe distribucije toplote na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob
Na podlagi 3. in 33. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), Zakona o nekaterih koncesijskih pogodbah (Uradni list RS, št. 9/19), Odloka o načinu izvajanja izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toploto na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob (Uradni list RS, št. 50/12 in Uradno glasilo e-občina, št. 8/2020), ter 14. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/18), je Občinski svet Občine Šentrupert na 7. dopisni seji dne 14.9.2020 sprejel
ODLOK O PODELITVI KONCESIJE ZA OPRAVLJANJE LOKALNE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE DISTRIBUCIJE TOPLOTE NA UREDITVENEM OBMOČJU »S-78« – OBMOČJE ZPKZ DOB
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
- dejavnost, ki je predmet gospodarske javne službe,
- območje izvajanja javne službe, uporabnike ter razmerja do uporabnikov,
- javna pooblastila dana koncesionarju,
- pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar,
- splošne pogoje za izvajanje javne službe in za uporabo javnih dobrin, ki se z njo zagotavljajo,
- vrsto in obseg monopola,
- začetek in čas trajanja koncesije,
- vire financiranja javne službe,
- nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe,
- prenehanje koncesijskega razmerja,
- organ, ki opravi izbor koncesionarja in organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe.
(2) Ta odlok je koncesijski akt za postopek podelitve koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe distribucije toplote na ureditvenem območje »S-78« – območje ZPKZ Dob.
2. člen
(1) Izvajanje javne službe se izvaja s podelitvijo koncesije pravni ali fizični osebi ali konzorciju pravnih oziroma fizičnih oseb.
(2) Javno službo opravlja na podlagi podeljene koncesije za opravljanje te javne službe koncesionar.
(3) Koncedent je Občina Šentrupert.
3. člen
Koncesija javne službe predstavlja koncesijo za storitve v smislu določil ZNKP.
II. DEJAVNOST, KI JE PREDMET GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
4. člen
(1) Predmet javne službe je distribucija toplote, ki pomeni prenos toplote po distribucijskem sistemu in vključuje tudi dobavo končnim odjemalcem, skladno z veljavno zakonodajo s področja energetike, Odlokom o načinu izvajanja izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toploto na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob (Uradni list RS, št. 50/12 in Uradno glasilo e-občina, št. 8/2020), s katerim se določajo pogoji in način izvajanja daljinskega ogrevanja na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob.
(2) Izvajalec javne službe zagotavlja tudi:
- proizvodnjo toplote iz obnovljivih virov, v skladu z LEK (lokalni energetski koncept),
- izgradnjo distribucijskega omrežja za izvajanje distribucije na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob in
- vodenje katastra.
(3) Podrobnejši način izvajanja del, ki so predmet koncesije, se uredi v koncesijski pogodbi.
III. OBMOČJE IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE, UPORABNIKI TER RAZMERJA DO UPORABNIKOV
5. člen
Koncesija se izvaja na zemljiščih s parcelnimi št. 2533/2, 2533/3, 2533/9, 2504/9, 2506/14, 2504/1, 2509/3 in 2510/4, vse k.o. Straža (v nadaljevanju Ureditveno območje »S-78« – območje ZPKZ Dob).
6. člen
(1) Uporabniki storitev javne službe so odjemalci toplote, ki predstavljajo pravne ali fizične osebe, ki so lastniki ali uporabniki objektov na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob.
(2) Storitve javne službe morajo biti zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji, upoštevajoč tehnične možnosti izvajanja javne službe in ekonomske pogoje za zagotavljanje toplote.
7. člen
Koncesionar je odgovoren, da se javna služba izvaja v skladu z določbami veljavne zakonodaje s področja energetike, pri čemer mora izpolniti cilj trajne in nemotene oskrbe s toploto in čim manjšega obremenjevanja okolja iz naslova izvajanja koncesijske dejavnosti.
8. člen
Za vso morebitno škodo, ki bi nastala izključno kot posledica izvajanja javne službe, kazensko in odškodninsko odgovarja koncesionar. Koncesionar je odgovoren tudi za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe ali pogodbeni (pod)izvajalci koncedentu, uporabnikom ali tretjim osebam. Koncesionar mora imeti zavarovano odgovornost za škodo, ki vključuje splošno civilnopravno odgovornost, delodajalčevo odgovornost in odgovornost za škodo zaradi civilnopravnih odškodninskih zahtevkov tretjih oseb, vse brez omejitev za ves čas trajanja izvedbe del.
IV. VODENJE KATASTRA JAVNE SLUŽBE
9. člen
(1) S tem odlokom se podeli koncesionarju javno pooblastilo za vodenje katastra javne službe.
(2) Kataster mora biti voden ažurno, kar pomeni, da se vse spremembe na objektih in napravah v kataster vnesejo najkasneje v 30 dneh. Koncesionar, ki koncesijo pridobi na podlagi tega odloka, mora kataster vzpostaviti skladno z veljavno zakonodajo v roku 6 mesecev po izgradnji omrežja sistema.
(3) Kataster vsebuje baze podatkov o objektih distribucijskega sistema ( jaški, razcepi, potek trase toplovoda, prehod toplovodnega omrežja v objekte, ipd. ), njihovi lokaciji in tehničnih lastnostih ter stanju.
(4) Kataster se vodi grafično v obliki računalniškega zapisa, skladno s predpisi in usklajeno s standardi občinskega geografskega informacijskega sistema, ter zahtevami za vpis v zbirni kataster gospodarske javne infrastrukture.
(5) Kopijo ažuriranih podatkov izroča koncesionar koncedentu periodično, vendar najmanj enkrat letno.
(6) Koncesionar nosi vse stroške vezane na vodenje katastra.
V. PODELITEV KONCESIJE
10. člen
Koncesionar je lahko fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje s tem odlokom in zakoni predpisane pogoje za opravljanje javne službe, ki je predmet tega odloka. Koncesionar je lahko tudi skupina več fizičnih ali pravnih oseb.
11. člen
(1) Koncesionarje za izvajanje javne službe se izbere z javnim razpisom z objavo obvestila o
(2) Obvestilo iz prejšnje točke, s katerim se kandidati povabijo k sodelovanju, se objavi na Portalu javnih naročil in v Uradnem listu Evropske unije.
(3) Postopek podelitve koncesije se mora pričeti najkasneje v roku 30 dni po prenosu lastništva poslovnega deleža s strani Občine Šentrupert na drugo osebo, razen če kupec družbe Energetika Šentrupert d.o.o. ne namerava izvajati javne službe in to pisno izrazi.
12. člen
(1) Koncesionar mora izpolnjevati sledeče pogoje:
- biti registriran za dejavnost, ki je predmet tega odloka in imeti vsa potrebna dovoljenja za izvajanje dejavnosti, če so ta zahtevana z zakonom,
- izpolnjevati obvezne pogoje, ki jih določa zakonodaja s področja podeljevanja koncesij za gospodarski subjekt in osebe, ki so člani upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa tega gospodarskega subjekta ali ki ima pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor v njem,
- razpolagati z zadostnim številom oseb, ki so ustrezno usposobljene za izvajanje javne službe ter vodenje katastra;
- da je samostojno, skupaj s člani konzorcija ali s podizvajalci sposoben zagotavljati vse javne
- dobrine, ki so predmet koncesije, ter kvalitetno in kontinuirano izvajati javno službo, v skladu s predpisi, normativi in standardi;
- da razpolaga z ustrezno infrastrukturo, prostori in opremo za izvajanje javne službe, oziroma na drug način nesporno izkaže, da lahko opravlja dejavnost javne službe;
- da razpolaga s kotlovnico oziroma z vso potrebno opremo za proizvodnjo toplote ali z zemljiščem, na katerem je mogoča izgradnja take kotlovnice oziroma kako drugače zanesljivo dokaže, da bo ves čas trajanja koncesije sposoben zagotavljati toploto iz obnovljivih virov energije za distribucijo na celotnem območju izvajanja koncesije,
- da predloži načrt distribucije z natančnim prikazom prostorske umestitve kotlovnice in distribucijskega omrežja ter druge infrastrukture javne službe v prostor,
- da izpolnjuje morebitne druge pogoje za sodelovanje, določene z zakonom, ki ureja postopek oddaje koncesij in tem odlokom.
(2) Podrobneje se pogoji in način dokazovanja določijo z razpisno dokumentacijo za izbor izvajalca javne službe.
13. člen
Merilo za izbor koncesionarja je ekonomsko najugodnejša ponudba.
VI. ORGAN, KI OPRAVI IZBOR KONCESIONARJA IN ORGAN POOBLAŠČEN ZA SKLENITEV KONCESIJSKE POGODBE
14. člen
(1) Izbor koncesionarja opravi občinska uprava Šentrupert z izdajo odločitve o izbiri koncesionarja.
(2) Pravno varstvo zoper odločitev o izbiri koncesionarja je zagotovljeno po pravilih zakona, ki ureja pravno varstvo v postopkih javnega naročanja.
15. člen
(1) Na podlagi dokončne odločitve o izbiri koncesionarja se sklene koncesijska pogodba, ki jo v imenu koncedenta sklene župan.
(2) Koncesijska pogodba je sklenjena, ko jo podpišeta koncesionar in koncedent ob pogojih določenih v koncesijski pogodbi.
(3) Koncesijsko pogodbo mora koncesionar podpisati v roku 14 dni od prejema poziva k podpisu.
VII. SPLOŠNI POGOJI ZA IZVAJANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE IN ZA UPORABO JAVNIH DOBRIN, KI SE Z NJO ZAGOTAVLJAJO
16. člen
- v javnem interesu, kvalitetno, pravočasno in v ustreznem obsegu v skladu z zakonom in drugimi predpisi, v skladu z odloki, ter koncesijsko pogodbo;
- upoštevati tehnične in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem javne službe, zlasti pa v tem okviru skrbeti za racionalno rabo energije;
- na poziv koncedenta, Ministrstva za pravosodje, policije ali gasilcev zagotavljati interventno izvajanje javne službe ob vsakem času;
- kot skrben gospodarstvenik uporabljati, upravljati in/oziroma vzdrževati objekte, naprave in druga sredstva, namenjena izvajanju dejavnosti;
- zagotavljati dežurno službo 24 ur na dan, vse dni v letu;
- izvajati notranjo kontrolo dela, dnevno kontrolo na terenu;
- zagotavljati nujno oskrbo s toploto za upravičene odjemalce v skladu zakonodajo s področja energetike;
- izdelati sistemska obratovalna navodila in splošne pogoje v skladu z Energetskim zakonom in na njegovi podlagi izdanimi podzakonskimi predpisi in splošnimi akti;
- opravljanje vseh drugih nalog, ki so skladno s predpisi določene za izvajalca dejavnosti distribucije toplote;
- glede na potrebe izvajanja javne službe in glede na infrastrukturo, ki služi javni službi, na poziv koncedenta pripraviti strokovne podlage oziroma izhodišča za načrtovanje razvoja, v postopku priprave prostorskih aktov in pri drugih razvojnih planih;
- oblikovati predloge cen oziroma sprememb tarife storitev v skladu z veljavno metodologijo;
- sklepati z uporabniki pogodbe za uporabo storitev javne službe, ki je predmet koncesije ali v povezavi z njo;
- voditi vse predpisane evidence in katastre, obveščati pristojne organe o kršitvah;
- ažurno odgovarjati na pritožbe in/ali pobude uporabnikov;
- omogočati nemoten nadzor v zvezi z izvajanjem koncesije ter poročati koncedentu o izvajanju koncesijskega razmerja.
(2) Koncesionar je dolžan zagotavljati interventno izvajanje javne službe ter zagotoviti odpravo pomembnih okvar, napak oziroma poškodb v roku 12 ur po ugotovitvi napake oziroma po ustnem obvestilu uporabnikov. Za pomembne okvare, napake oziroma poškodbe se šteje predvsem izpad ogrevanja ter takšne okvare, napake in poškodbe, ki ogrožajo javno varnost. Koncesionar je dolžan napake in okvare odpraviti v roku 12 ur, manj pomembne okvare posameznih naprav pa v roku 7 dni od ugotovitve oziroma od ustnega obvestila uporabnikov.
17. člen
(1) Koncesionar mora za izvajanje gospodarske javne službe voditi ločeno računovodstvo skladno z veljavno zakonodajo. Koncesionar lahko izvaja tudi druge dejavnosti, za katere je registriran, če te dejavnosti ne vplivajo na opravljanje gospodarske javne službe in zanje koncesionar vodi ločeno računovodstvo.
(2) Letni računovodski izkazi morajo biti revidirani. Pri reviziji se ugotavlja tudi namenskost, učinkovitost in racionalnost uporabe sredstev, ki jih zagotovi koncedent.
18. člen
Koncesionar izvaja javno službo v svojem imenu in za svoj račun. Del dejavnosti javne službe lahko koncesionar, ob soglasju koncedenta, zagotavlja s podizvajalci. Koncesionar mora tudi v primeru delnega izvajanja storitev preko podizvajalcev v razmerju do koncedenta in uporabnikov ter tretjih oseb, nastopati v svojem imenu in za svoj račun.
19. člen
(1) Dolžnosti koncedenta so zlasti:
- sodelovanje s koncesionarjem s ciljem, da se gospodarska javna služba izvrši nemoteno, pravočasno in kakovostno, ter v skladu s pogoji, ki so navedeni v tem odloku;
- tekoče obveščanje koncesionarja o vseh spremembah in novo nastalih situacijah, ki bi lahko imele vpliv na izvrševanje koncesijske pogodbe;
- varovati kot poslovno tajnost vse podatke, ki jih izve od koncesionarja in se nanašajo na izvedbo javne službe.
(2) Pravice koncedenta so zlasti:
- nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe;
- druge pravice, določene s predpisi, tem odlokom in koncesijsko pogodbo.
20. člen
(1) Uporabniki imajo do koncesionarja zlasti pravico:
- do trajnega, rednega in nemotenega zagotavljanja storitev,
- pravico do enake obravnave glede kakovosti in dostopnosti storitev,
- uporabljati storitve javne službe pod pogoji, določenimi z zakonom, s tem odlokom in z drugimi predpisi.
(2) Uporabnik storitev javne službe se lahko v zvezi z izvajanjem javne službe pritoži koncesionarju ali koncedentu, če meni, da je bila storitev javne službe opravljena v nasprotju s tem odlokom.
21. člen
Uporabniki imajo do koncesionarja in koncedenta zlasti dolžnost:
- upoštevati navodila koncesionarja in omogočiti neovirano opravljanje storitev javne službe,
- pripraviti neoviran dostop preko svojih zemljišč do vseh prostorov in naprav, kjer se opravljajo storitve javne službe, v kolikor je to skladno z varnostnimi protokoli uporabnika,
- prijaviti vsa dejstva, pomembna za izvajanje javne službe oziroma sporočiti koncesionarju vsako spremembo,
- sporočati koncesionarju podatke v skladu z zakonodajo s področja energetike.
22. člen
Uporabnikom in drugim osebam je prepovedano:
- namerno poškodovanje objektov in naprav toplovodnega omrežja,
- opustiti obveščanje koncesionarja o povzročitvi škode na objektih in napravah toplovodnega omrežja med gradbenimi in drugimi posegi drugih izvajalcev, ki križajo s svojo infrastrukturo traso toplovodnega omrežja,
- onemogočiti dostop do objektov in naprav toplovodnega omrežja,
- graditi oziroma postaviti pomožne in začasne druge objekte na trasi toplovodnega omrežja ali v njihovi neposredni bližini brez dovoljenja koncedenta,
- opravljanje dejanj, ki bi kakorkoli ogrozila delovanje distribucije toplotne energije preko toplovodnega omrežja.
VIII. VRSTA IN OBSEG MONOPOLA
23. člen
Za izvajanje koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe distribucije toplote podeli koncedent koncesionarju izključno pravico (monopol) za ureditveno območje »S-78« – območje ZPKZ Dob, kot je to definirano v 5. členu tega odloka.
IX. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA KONCESIJE
24. člen
Koncesijsko razmerje začne teči z dnem podpisa koncesijske pogodbe. Koncesija se podeli za obdobje do dne 18. 3. 2043.
X. VIRI FINANCIRANJA IN KONCESIJSKA DAJATEV
25. člen
(1) Javna služba se financira ceno toplote za daljinsko ogrevanje iz distribucijskih sistemov in drugih virov.
(2) Koncesionar oblikuje ceno toplote za daljinsko ogrevanje skladno z določili zakonodaje s področja energetike.
26. člen
Za izvajanje javne službe koncesionar ne plačuje koncesijske dajatve.
XI. NADZOR NAD IZVAJANJEM GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
27. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesijske pogodbe izvaja občinska uprava in pristojni medobčinski inšpektorat. Nadzor lahko zajema vse okoliščine v zvezi z izvajanjem javne službe, zlasti pa zakonitost in strokovnost izvajanja. Pristojni občinski inšpektor odreja ukrepe, katerih namen je zagotoviti izvrševanje določb tega odloka.
XII. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA
28. člen
Koncesijsko razmerje preneha:
- po preteku časa, za katerega je bilo sklenjeno,
- z enostranskim razdrtjem koncesijske pogodbe s strani koncedenta,
- z odstopom od pogodbe,
- s sporazumno razvezo,
- z odkupom koncesije.
(1) Koncesijsko razmerje lahko z enostranskim razdrtjem koncesijske pogodbe s strani koncedenta preneha:
- če je proti koncesionarju uveden postopek prisilne poravnave, stečaja ali likvidacijski postopek,
- če je bila koncesionarju izdana sodna ali upravna odločba zaradi kršitve predpisov s področja pogodbe ali upravnih aktov, na podlagi katere utemeljeno ni mogoče pričakovati nadaljnjega pravilnega izvajanja koncesije,
- če je po sklenitvi pogodbe ugotovljeno, da je koncesionar dal zavajajoče in neresnične podatke, ki so vplivali na podelitev koncesije,
- če koncesionar pogodbo krši tako, da nastaja večja škoda odjemalcem toplote,
- če obstaja utemeljen dvom, da koncesionar v bistvenem delu ne bo izpolnil svoje obveznosti,
- če ne začne z izvajanjem dejavnosti javne službe v za to določenem roku,
- če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba,
- če dejavnosti ne izvaja v skladu s predpisi, standardi in navodili koncedenta,
- zaradi ponovljenih in dokazanih grobih kršitev predpisov in določil koncesijske pogodbe.
(2) Podrobnejši pogoji razdrtja koncesijske pogodbe se določijo v sami pogodbi.
30. člen
(1) Koncedent in koncesionar lahko odstopita od pogodbe:
- če druga stranka krši pogodbo, pod pogoji in na način, kot je v njej določeno,
- iz krivdnih razlogov (nestrokovno, nepravočasno, nevestno opravljanje storitev).
(2) Podrobnejši razlogi odstopa od koncesijske pogodbe se določijo v sami koncesijski pogodbi.
(3) Koncedent odpove pogodbo, če:
- se je koncesija bistveno spremenila, kar terja nov postopek izbire koncesionarja,
- je za koncesionarja v času podelitve koncesije obstajal razlog za izključitev, zaradi katerega bi moral biti izključen iz postopka izbire koncesionarja,
- je Sodišče Evropske unije po postopku v skladu z 258. členom PDEU ugotovilo hujše kršitve obveznosti koncedenta, ki izhajajo iz PEU, PDEU in ZNKP, zato koncesija ne bi smela biti podeljena koncesionarju ali
- koncesionar ne spoštuje odločitve koncedenta o izločitvi podizvajalca, kot to izhaja iz 59. člena ZNKP.
31. člen
(1) Z odkupom koncesije preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati dejavnost javne službe pred potekom časa trajanja koncesije, koncedent pa v določenem obsegu prevzame objekte in naprave, ki jih je koncesionar zgradil ali pridobil za namen izvajanja dejavnosti javne službe.
(2) Način, obseg in pogoji odkupa koncesije se določijo v koncesijski pogodbi.
32. člen
Koncedent in koncesionar lahko med trajanjem koncesijske pogodbe, pod pogoji določenimi v koncesijski pogodbi tudi sporazumno razvežeta pogodbo v primeru, da ugotovita, da je nadaljnje opravljanje gospodarske javne službe nesmotrno ali nemogoče.
33. člen
Pogodbeno razmerje preneha v primeru prenehanja koncesionarja. V kolikor koncesionarja, ki mu je koncedent prvotno podelil koncesijo, zamenja nov koncesionar na način, da drug gospodarski subjekt, ki izpolnjuje prvotno določene pogoje za ugotavljanje sposobnosti, v celoti ali delno nasledi prvotnega koncesionarja po prestrukturiranju podjetja, vključno s prevzemom, združitvijo, pripojitvijo ali insolventnostjo in to ne vključuje drugih bistvenih sprememb pogodbe in ni namenjeno izogibanju veljavne zakonodaje, lahko koncedent spremeni koncesijsko pogodbo skladno z določili zakonodaje.
XIII. KONČNA DOLOČBA
34. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem glasilu e-občina in začne veljati naslednji dan po objavi.
OBČINA ŠENTRUPERT
Andrej Martin Kostelec, župan